از قتل فجیع مرد کرجی به دست همسر و فرزند تا فاش شدن راز سارق با کارت عابربانک

قتل فجیع مرد کرجی به دست همسر و فرزند، زورگیری با سلاح سرد، پایان عملیات جست‌وجو دختر گمشده در کالپوش، سرقت مسلحانه پژو پارس، فاش شدن راز سارق با کارت عابربانک، دستگیری سارق مسافرنما در اصفهان را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، اظهار کرد: در پی اعلام مفقودی یک مرد ۶۱ ساله توسط بستگان خود به کلانتری ۲۵ محمدشهر کرج، بررسی موضوع در دستور کار کارگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارگاهان در تحقیقات محلی صورت گرفته متوجه شدند که فردی که مفقودی آن به پلیس گزارش شده، در روزهای اخیر وارد منزل شده و هیچ گونه ترددی پس از آن از وی گزارش و مشاهده نشده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه این موضوع باعث قوت گرفتن احتمال انجام اقدامات مجرمانه از سوی خانواده این فرد شد، ادامه داد: همسر و فرزند فرد مذکور به پلیس آگاهی دعوت شدند و مورد تحقیقات تخصصی قرار گرفتند که در نهایت همسر مقتول با مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار کرد که به علت مشکلات شخصی با همسر خود به کمک فرزندش که ۳۷ سال دارد تصمیم به قتل همسر گرفته و با مخلوط کردن قرص برنج در غذا وی را به قتل رسانده و جسد او را در بیابان‌های جاده ساوه رها کرده‌اند.

نادربیگی با بیان اینکه با هماهنگی قضائی جسد مقتول در بیابان‌های جاده ساوه کشف و برای تحقیقات تکمیلی به پزشکی قانونی منتقل شد، تصریح کرد: متهمان نیز پس از تکمیل تحقیقات برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. بسیاری از اختلافات و مشکلات خانوادگی با اندکی تحمل و کمک گرفتن از روانشناسان قابل حل است.

زورگیری با سلاح سرد

سرهنگ پیمان لطیفی، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: در پی یک فقره سرقت تلفن همراه یک خانم به روش زورگیری و با تهدید با سلاح سرد در محله شهرک ولیعصر (عج) رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق در دستور کار عملیات کلانتری این محل قرار گرفت و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم سابقه‌دار شناسایی شد، افزود: با توجه به وجود چندین پاتوق و مخفیگاه متهم در مکان‌های مختلف با اخذ مجوز قضائی در یک عملیات منسجم و ضربتی متهم در مخفیگاه خود غافلگیر و دستگیر شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۸ ساله که از سابقه‌داران شهرک ولیعصر است در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش زورگیری و تهدید با سلاح سرد معترف شد و تاکنون چهار مال‌باخته متهم را شناسایی کرده‌اند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد و پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

پایان عملیات جست‌وجو دختر گمشده در کالپوش

محمد خانی، رئیس هلال احمر سمنان اظهار کرد: علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده برای یافتن دختر بچه کالپوشی از سوی تمامی نیروهای امدادی، انتظامی و محلی در مدت هفت روز گذشته، متأسفانه اثری از زهرا نیست و ساعت ۱۴ امروز پایان عملیات جست‌وجو اعلام می‌شود و دختر بچه پیدا نشد.

هم اکنون جست‌وجو برای یافتن دختر هفت ساله اهل شهرستان میامی در جنگل‌های نام نیک بخش کالپوش، به دست کاراگاهان پلیس در مجموعه ناجای استان سمنان سپرده شده است و در این مدت بیش از ۸۰ نفر از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر از استان سمنان و گلستان و همچنین نیروهای انتظامی حضور داشتند.

کمال طاهریان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه نیروهای لازم و یک فروند پهپاد شناسایی از استان خراسان نیز برای جست‌وجو به کمک نیروهای امدادی استان سمنان آمدند، اظهار کرد: در این عملیات جست‌وجو بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای بومی و مردمی روستاهای دشت شاد، نام نیک و کالپوش نیز حضور داشتند که متأسفانه همه این تلاش‌ها برای پیدا کردن زهرای هفت ساله نتیجه‌ای نداشته است.

سرقت مسلحانه پژو پارس

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: ساعت ۱۰ صبح روز گذشته در پی اعلام یک مورد سرقت مسلحانه خودروی پژو پارس در خیابان دانشگاه زاهدان سریعاً تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی استان در محل حاضر شدند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد دو فرد مسلح ناشناس، با تهدید کلت کمری راننده خودروی پژو پارس را پیاده و خودروی وی را به سرقت برده‌اند. در این سرقت آسیبی به راننده نرسیده است و بلافاصله با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود در محل، تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز که به محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فاش شدن راز سارق با کارت عابربانک

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، اظهار کرد: روز گذشته در پی اعلام یک فقره سرقت منزل در محله قلهک رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۴ قلهک بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در بررسی محل سرقت کارت عابر بانکی را که متعلق به مالک منزل نبوده کشف می‌کنند، افزود: در بررسی‌های تخصصی و به عمل آمده مشخص شد کارت عابر بانک متعلق به سارق است که در پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی می‌شود و مأموران با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی اولیه از داخل مخفیگاه متهم اموال سرقت شده منزل مال‌باخته به تعداد ۴۰ قلم انواع لوازم منزل و فرش و تابلوهای قیمتی سرقتی کشف شد که متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت منزل در محله قلهک با همدستی دو نفر دیگر از دوستان خود اعتراف کرد. کارشناسان ارزش اموال کشف شده را پنج میلیارد ریال اعلام کردند و پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق مسافرنما در اصفهان

سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از رانندگان مسافرکش مسن مبنی بر اینکه فردی تحت پوشش مسافر آنها را به سمت بیابان‌های اطراف اصفهان برده و سپس با تهدید چاقو گوشی تلفن همراه و وجوه آنها را سرقت کرده است، موضوع با حساسیت ویژه‌ای از سوی کارآگاهان مجرب و خبره پلیس آگاهی استان اصفهان پیگیری شد.

وی افزود: با توجه به اینکه هریک از مال‌باختگان مشخصات متفاوتی از چهره سارق ارائه می‌کردند، هیچ‌گونه سرنخی از متهم به دست نمی‌آمد تا اینکه راننده مسن دیگری با مراجعه به پلیس آگاهی اظهار کرد فردی را به عنوان دربست سوار کرده که پس از دو ساعت او را به بیرون شهر منتقل و با تهدید چاقو خودروی او را سرقت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: با پیگیری دقیق و انجام اقدامات علمی و تخصصی سارق به همراه خودروی مسروقه در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد و کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی با مراجعه به استان مذکور، متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

ترکیان خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته به ۹ فقره سرقت تحت پوشش مسافر اعتراف و اظهار کرد که به علت اعتیاد از خانواده طرد شده، برای تأمین هزینه مواد مصرفی خود دست به سرقت زده و اموال مسروقه را به دو مالخر فروخته است که در ادامه مالخران نیز دستگیر و هر سه نفر برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کد خبر 577884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.