تجهیز چک‌های تضمین‌ شده به شناسه صیادی ۱۶ رقمی

سخنگوی اجرای قانون جدید گفت: بر اساس اصلاحیه اخیر قانون صدور چک، چک های تضمین شده باید از طریق سامانه صیاد صادر و مجهز به شناسه ۱۶ رقمی شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از بانک مرکزی، آمنه نادعلیزاده اظهار کرد: بانک‌ها مکلف هستند در زمان صدور چک‌های تضمین شده، ثبت صدور این چک‌ها را در سامانه صیاد انجام و پس از آن تحویل متقاضی دهند.

وی با بیان اینکه با شناسه دار شدن چک‌های تضمینی، امکان استعلام مشخصات این چک‌ها برای گیرندگان فراهم شده است، گفت: گیرندگان چک‌های تضمینی برای استعلام می‌توانند به تمام مبادی متصل به سامانه صیاد اعم از پیامک، خودپرداز، برنامک‌ها، اینترنت بانک و همراه بانک مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنند که چک به نفعشان ثبت شده باشد.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک با تاکید بر اینکه ثبت صدور چک‌های تضمین شده صرفاً توسط بانک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امکان صدور چک‌های تضمین شده با شناسه ۱۶ رقمی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری برای بانک‌ها فراهم شده و از نیمه خرداد به بعد چک‌های تضمین شده فاقد شناسه ۱۶ رقمی، امکان مبادله به صورت بین بانکی را نخواهند داشت و تسویه آنها صرفاً از طریق بانک صادرکننده انجام خواهد شد.

کد خبر 577864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.