تلاش شهرداری برای ارتقای سطح کیفی محله‌های شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری همت خود را برای ارتقای سطح کیفی محله‌های مختلف معطوف کرده است، گفت: اتصال به شبکه فاضلاب شهری محله سمسور در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ نظری‌پور در جمع اهالی محله سمسور ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام صادق (ع)، اظهار کرد: همزمان با پرداختن به بحث محله محوری در دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان، در صدد برآمدیم اقدامات شاخص و ویژه‌ای را در محله‌های منطقه ۱۵ انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه ۱۵ شهرداری با دارا بودن ۲۳ محله با پراکندگی بالا موقعیت خاص‌تری نسبت به سایر مناطق دارد، از سال گذشته با جدیت وارد طرح محله‌محوری شدیم که برای شروع از دو محله کمتر برخوردار راران و گورت، شناسایی مشکلات، بازدیدهای مکرر و برگزاری جلسات با شهروندان این دو محله انجام شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به مباحث محله‌محوری، ادامه داد: انتخاب دو محله راران و گورت برای ارتقای سطح کیفی زندگی باعث نشد که از دیگر محلات منطقه غافل شویم و با حضور و دیدارهای مکرر در دیگر محله‌های منطقه و شنیدن مشکلات از زبان سایر شهروندان شاهد ارائه خدمات خوب و قابل قبولی از جمله افزایش سطح کیفیت نظافت و جمع‌آوری پسماند، برگزاری برنامه‌های فرهنگی بسیار خوب و مفرح برای همه رده‌های سنی، اجرای آسفالت معابر و ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده، آزادسازی گلوگاه‌ها، ایمن‌سازی معابر پرخطر، اصلاح هندسی برخی از گذرگاه‌ها و ورودی‌ها، رسیدگی بیشتر به فضای سبز و پارک‌های محلی در سایر محله‌های منطقه ۱۵ بوده‌ایم.

وی پس از شنیدن دغدغه‌های اهالی محله سمسور، گفت: یکی از اقدامات قابل ملاحظه که همواره از مشکلات اصلی این محله بوده است، اتصال به شبکه فاضلاب شهری است که این مهم در حال انجام است و امیدوارم با همکاری شهروندان، قسمت‌هایی از این طرح که از زمین‌های کشاورزی عبور خواهد کرد تسریع یابد و این مشکل پس از سال‌ها رفع شود.

نظری‌پور با اشاره به خدمات انجام شده در محله سمسور، اظهار کرد: برای احداث فضای سبز در این محله پیگیری‌هایی شده است و در صورت رفع مشکلات، این مورد نیز انجام خواهد شد که یکی از مطالبات به حق مردم این منطقه است.

کاهش ترافیک شهر با اجرای پروژه کمربند شمالی خوراسگان

حجت‌الاسلام و المسلمین مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جمع اهالی محله سمسور با بیان اینکه یکی از نیازهای شهر اصفهان توجه ویژه به محلات نسبت به گذشته است که در شورای اسلامی شهر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر اتفاقات خوبی در بودجه سال جاری رقم خورده است، زیرا بخشی از آن به محلات تعلق دارد و اکنون نیاز به اقدامات عملی در تمام زمینه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی هستیم.

تلاش شهرداری برای ارتقای سطح کیفی محله‌های شهر

وی با بیان اینکه رینگ چهارم حفاظتی نیز که یکی از نیازهای مهم شهر است که اجرای قسمتی از آن در منطقه ۱۵ قرار دارد، با قدرت در حال اجرا است، تصریح کرد: پروژه کمربند شمالی یکی از نیازهای بسیار مهم در این منطقه است و اجرای آن باعث کاهش بار ترافیک از خیابان جی و خارج شدن شش خیابان دیگر از بن بست می‌شود، ضمن اینکه سهولت در عبور و مرور برای شهروندان از ویژگی‌های مهم کمربندی شمالی خوراسگان خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه‌ها و طرح‌های منطقه ۱۵، ادامه داد: بی‌شک شهر با احداث این طرح‌ها و اقدامات کلان در مسیر توسعه قرار می‌گیرد، اما در کنار آن از محله‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی نیز نباید غافل شد، خصوصاً مانند شهروندان منطقه ۱۵ که شهیدپرور، عالم‌پرور و فرهنگ‌دوست هستند و جوانان زیادی هم دارد که ساخت و احداث یک ورزشگاه در بحث ارتقای سلامت آن بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: منطقه ۱۵ به واسطه گستردگی، تعداد زیاد محلات و پراکندگی آن‌ها نیاز به اقدامات ویژه‌ای دارد که به واسطه حضور مسئولان و مشاهده مسائل و شنیدن معضلات از زبان شهروندان به صورت مستقیم، در تصمیم‌گیری‌ها برای آینده این منطقه تأثیرگذار خواهد بود؛ مسائلی که در گذشته دور از چشم قرار گرفته بود را باید به صورت دقیق‌تری سنجید و آنها را به نحو مقتضی حل کرد.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور تاکید کرد: کم‌کاری‌ها در مسائل فرهنگی و اجتماعی قابل قبول نیست و باید تا زمان انجام بازدید بعدی از محله سمسور، برنامه‌های شاخص فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 577831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.