فعالیت کانون‌های داخلی گردوغبار در اصفهان/کاهش کیفیت هوا تا یکشنبه ادامه دارد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هوماشناسی استان اصفهان از فعال شدن کانون‌های داخلی گردوخاک از جمعه خبر داد و گفت: این پدیده تا شنبه در نیمه‌شرقی، شمالی و تاحدودی مرکز به اوج می‌رسد و برای آن هشدار نارنجی صادر شده است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی نسبتاً پایدار در سه روز آینده روی استان اصفهان است و در بیشتر مناطق آسمان صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی خیزش گردوخاک همراه با وزش باد در استان را منجر به کاهش دید و کیفیت هوا دانست و افزود: این شرایط در بیشتر مناطق به ویژه شرق، شمال و تااندازه‌ای مرکز استان اصفهان انتظار می‌رود، از فردا با گذر امواج از سطوح فوقانی جو در نیمه شمالی کشور، شرایط برخاستن گردوخاک در مناطق داخلی کشور فراهم می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فعال شدن کانون‌های داخلی گردوخاک از فردا خبر داد و تصریح کرد: تا میانه این هفته تحت تأثیر گردوخاک عراق و سوریه قرار داشتیم اما از فردا تا یکشنبه غبار اصفهان از کانون‌های شمال شرق استان ایجاد می‌شود و تا شنبه در نیمه‌شرقی، شمالی و تا حدودی مرکز به اوج می‌رسد که برای آن هشدار نارنجی صادر شده است و هشدار زرد تا یکشنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: دمای هوای اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۳۳ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی گرم‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده را خوروبیابانک با دمای ۳۴ درجه اعلام کرد و گفت: خنک‌ترین شهرستان نیز بوئین‌میاندشت با دمای ۱۵ درجه خواهد بود.

کد خبر 577830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.