ضرورت خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت در مشهد

شهردار مشهد با تاکید بر ضرورت خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت در این شهر، گفت: شهر نباید در خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت دچار ضعف باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالله ارجائی با اشاره به ضرورت خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت دنیا مربوط به افرادی با نیازهای ویژه است و اگر بخواهیم از این افراد چشم‌پوشی کنیم، کار درستی انجام نداده‌ایم، زیرا ۱۵ درصد از پتانسیل کشور را به راحتی کنار گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: در بعضی از کشورها تعداد افراد دارای معلولیت بسیار بیشتر از ایران است اما در کشور ما شرایط را برای این افراد به خوبی فراهم نیست، اکثر جوامع و شهرها آماده ارائه خدمت به این افراد نیستند و نمی‌توانند به تمام اقشار خدمت‌رسانی کنند.

شهردار مشهد درخواست خود را از معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مطرح کرد و افزود: در این دولت که اکثر مدیران آن افراد انقلابی هستند، باید گفتمانی در کشور راه انداخت تا دغدغه تمام مسئولان شود. ما نیز تمام قد به دولت کمک می‌کنیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده شهر مشهد برای معلولان، تصریح کرد: در پیاده‌راه‌ها مسیر ویژه افراد دارای معلولیت احداث شده است، اما ۲۷۰ مانع در این خطوط وجود داشت که به مرور در حال جابه‌جایی این موانع هستیم.

ارجائی اضافه کرد: در حوزه حمل‌ونقل، تمام اتوبوس‌های خریداری شده دارای چهار ویژگی تنظیم ارتفاع، رمپ ویلچر، کمربند ایمنی ویژه ویلچر و سیستم صوتی و تصویری اعلام ایستگاه هستند، نکته مهم این است که این ویژگی‌ها تنها دو درصد به قیمت تمام شده اتوبوس‌ها اضافه کرده است.

وی با اشاره به لزوم خرید تبلت بریل برای افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: با توجه به نبود این نوع تکنولوژی در ایران، می‌توان تبلت بریل را وارد کرد و سپس توسط نخبگان مهندسی معکوس شود و نسبت به تولید آن اقدام کرد؛ بی‌شک هزینه تمام شده این تبلت‌ها به مراتب ارزان‌تر از چاپ خطوط بریل است.

کد خبر 577785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.