خرید ۳۰ یخچال برای آرامستان اراک

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک از انتقال ۳۰ یخچال جدید به سردخانه آرامستان این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر غسالخانه آرامستان کلان‌شهر اراک توسعه یافته و چارچوب‌های لازم در زمینه‌های ایمنی، بهداشتی، شرعی و قانونی در آن رعایت شده است.

مجید آدینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یخچال‌های آرامستان اراک که طی سال ۷۰ خریداری شده بود، یخچال‌های پرمصرفی است که در طول این سال‌ها مستهلک شده است، از این‌رو به شورای ششم شهر درخواست دادیم تا برای نخستین‌بار در متمم بودجه مبلغی برای توسعه غسالخانه و خرید یخچال برای سردخانه در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با همت شهردار اراک، معاون خدمات شهری ایشان و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر نزدیک به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه غسالخانه و خرید یخچال برای سردخانه آرامستان این شهر اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک با بیان اینکه در حال حاضر غسالخانه آرامستان این کلان‌شهر توسعه‌یافته و چارچوب‌های لازم در زمینه‌های ایمنی، بهداشتی، شرعی و قانونی در آن رعایت شده است، گفت: با توسعه غسالخانه فضای کافی برای یخچال‌ها فراهم شد و با برگزاری مناقصه، جذب پیمانکار و دریافت استانداردهای لازم از اداره کل استاندارد استان مرکزی عملیات خرید آغاز شد و در روزهای اخیر ۳۰ یخچال سردخانه کم‌مصرف و کم‌حجم به مجموعه سردخانه آرامستان اضافه شده است.

وی اظهار کرد: با وجود یخچال‌ها و کانتینری که در حال قفسه‌بندی است، سردخانه آرامستان اراک ظرفیت نگهداری ۱۵۰ جنازه را دارد و تا حدود ۲۰ سال آینده پاسخگوی نیاز آرامستان خواهد بود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ یخچال‌های قدیمی نیز از رده خارج خواهد شد و برای استفاده در مواقع بحران مورد تعمیر قرار خواهد گرفت.

آدینه ادامه داد: فاضلاب آرامستان تا سال گذشته، داخل یک منبع پلاستیکی هدایت می‌شد و دو بار در ماه تخلیه و به بیرون آرامستان منتقل می‌شد، اما در سال جدید با راه‌اندازی دستگاه تصفیه پساب سازمان به کمک مشاور، ۵۰ هزار لیتر آب تصفیه شده تولید می‌شود که مورد تأیید اداره کل محیط زیست تهران و جهاد دانشگاهی استان مرکزی قرار گرفته است و در بخش فضای سبز آرامستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای دفن اموات مشکلی نداریم، ادامه داد: بسیاری از قبرها و حجره‌ها در فاز یک آرامستان از قبل خریداری شده است، از این‌رو ۵۰ درصد از دفن اموات در فاز یک آرامستان و ۵۰ درصد در فاز دوم انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک تاکید کرد: در فاز دوم آرامستان این شهر انتقال برج‌های نوری و آب و جدول‌کشی انجام شده است و به‌زودی دیوارکشی آن نیز انجام خواهد شد و از نظر زیرساختی هیچ تفاوتی با فاز یک نخواهد داشت، البته با پیاده‌سازی طرح و تکمیل آن، فاز یک و دو تحت عنوان یک آرامستان یکپارچه فعالیت خواهند کرد.

کد خبر 577779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.