مراقب باشید حادثه متروپل در ساوه تکرار نشود

شهردار ساوه گفت: ریزش ساختمان متروپل در آبادان زنگ خطری برای ساخت‌وسازهای غیراصولی است؛ باید مراقب باشیم این حادثه در ساوه تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا یوسفیان امروز پنجشنبه -پنجم خردادماه- در جلسه فوق‌العاده شورای معاونان و مدیران شهرداری ساوه، اظهار کرد: سعی کردیم تا با فعال‌سازی لایه‌های مدیریتی اتفاقات خوبی در شهرداری رقم بخورد و زحمات خوبی از سوی نیروها در این زمینه انجام شده و راهبردهای پیش‌بینی شده برای نگهداری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حال انجام است، زیرا هنوز وارد توسعه نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره مانع ورود شهرداری در زمینه توسعه شده است، تاکید کرد: اگر زمان بهره‌برداری از پروژه‌ها طولانی شود، هزینه‌های مضاعفی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند و نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

شهردار ساوه تصریح کرد: پروژه‌ای که با پنج سال توقف مواجه باشد، شروع به فرسوده شدن می‌کند و محتوای کار علمی را از دست می‌دهد؛ این اتفاق در برخی پروژه‌های شهرداری ساوه مانند ساختمان جدید شهرداری افتاده و این امر اجحاف در حق سهام‌داران اصلی شهر بوده است.

وی اضافه کرد: باید از پنجره تخصصی و علمی به پروژه‌ها نگاه کرد و به جای تصمیمات احساسی و شخصی به خرد جمعی و علمی تکیه کنیم؛ امروز اتفاق خوبی در مدیریت شهری ساوه در حال انجام است، زیرا سعی کردیم تا کار از حالت روزمرگی و دیدگاه شخصی خارج و بر اساس تعاملات و خرد جمعی انجام شود.

یوسفیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ریل‌گذاری و انتقال انرژی نیروها در حال انجام است، اما برخی موضوعات هنوز معطل است و باید به سرانجام برسد و تمام نیروها باید به این باور برسند که کارها علی‌رغم محدودیت‌های مالی مانند تعمیر اساسی کارخانه آسفالت به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هنوز در زمینه تعاملات بین‌بخشی شهرداری مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود، تاکید کرد: لازم است تا یک تا سه درصد از بودجه شهرداری به بحث آموزش و مهارت‌ورزی نیروها اختصاص یابد تا مدیریت شهری بتواند به اهداف بلندمدت، توسعه و خدمت به مردم دست یابد. در شرایطی که با تورم، رکود و توقف آهنگ ساخت و ساز می‌جنگیم، نگاه مردم در این شرایط به تصمیمات، دانش و بینش مدیریت شهری دوخته شده است. با پیگیری نیروهای شهرداری در اقدامی جمعی در زمینه جذب اعتبارات دولتی و ملی، اقداماتی انجام شده و تاکنون حدود ۴۰ درصد بودجه شهرداری در سال جاری به لحاظ وزنی محقق شده است و جذب ۳۵۰ میلیارد تومان یارانه خرید اتوبوس، دریافت یک هزار و ۱۴ تن قیر رایگان و خودروی آتش‌نشانی بخشی از آن است.

شهردار ساوه با بیان اینکه جذب نکردن این اعتبارات در گذشته موجب لطمه زدن به شهر ساوه شده است، گفت: روند دریافت این اعتبارات دولتی همچنان ادامه دارد تا بتوانیم رفاه، رضایت‌مندی، فرصت‌سازی برای دیگر پروژه‌ها و کاهش فشار مالی به شهرداری را داشته باشیم. با توجه به اینکه به دنبال توسعه متوازن هستیم، اولین فرصت‌سازی برای نیروی انسانی آموزش است؛ لذا باید به سمت مهارت‌آموزی پیش برویم، زیرا نادانسته‌های عمدی یا سهوی موجب آسیب به منابع مالی شهرداری در این شرایط می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروهای انسانی باید پس از آموزش و مهارت‌آموزی سطح‌بندی شوند، افزود: در حوزه‌های مختلف لازم است از افراد صاحب‌نظر استفاده شود تا هزینه بودجه هدفمند شود؛ لایه‌های میانی مدیریت در شهرداری نیز نیازمند تقویت بیشتر هستند.

یوسفیان به وجود ۵۰۰ پرونده رأی قلع و قمع در ساختمان‌های ساوه اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ پرونده از این آرا، مجتمع‌های مسکونی هستند که باید راهکارها و تصمیمات درستی در این زمینه گرفته شود، گاهی در پروژه‌ها منافع مردم لحاظ نمی‌شود؛ لذا باید مراقب باشیم تا حادثه ریزش ساختمان متروپل در ساوه تکرار نشود.

کد خبر 577768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.