شهیدی که با سربند «ما همه سرباز توایم خمینی» به خانه بازگشت

پیکر مطهر شهید «فریدون ابراهیمی» با سربند «ما همه سرباز توایم خمینی» در نهم اسفندماه سال گذشته در منطقه فکه و در حضور نمایندگان صلیب سرخ، تفحص شده بود؛ این شهید اعزامی از محله عاشق‌آباد اصفهان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمانی که دشمن بعثی، خاک ایران عزیز را مورد تجاوز قرار داد، دفاع از این مرزوبوم سن و سال نشناخت، چه بسیار دانش‌آموزان و نوجوانانی که با دست‌کاری در شناسنامه خود یا ترفندهای مختلف، خودشان را به جبهه‌های حق علیه باطل رساندند و جان شیرین خود را با تاسی به حضرت قاسم (ع) فدا کردند، وجود بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز گواه حماسه‌آفرینی‌های نسل دانش‌آموز در آن دوران است.

شهید «فریدون ابراهیمی» یکی از همین شهدای دانش‌آموز است که در دورانی که جنگ بر کشورمان تحمیل شد، کلاس درس و مدرسه را رها کرد و گوش به فرمان ولی امر خود امام خمینی (ره) رهسپار میدان دفاع از مرز، ناموس و خاک مقدس وطن شد.

«ایرج ابراهیمی»، برادر شهید که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس است، در این‌باره می‌گوید: «حضور من در جنگ باعث شد تا فریدون هم عزم جبهه کند، من از نیروهای لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بودم و او از نیروهای تک تیرانداز لشکر هشت نجف اشرف بود.»

شهید ابراهیمی در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، در سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی، شربت شهادت را نوشید، اما پیکر مطهر او در منطقه باقی ماند تا سال‌ها خانواده این شهید چشم‌انتظار خبری از فرزند خود باشند.

پیکر مطهر شهید فریدون ابراهیمی با سربند «ما همه سرباز توایم خمینی» در نهم اسفند سال گذشته تفحص شد.

«رضا علی‌جانی»، مسئول تفحص شهدا در منطقه فکه در این‌باره می‌گوید: «مدت زمانی بود که نمایندگان سازمان صلیب سرخ جهانی نسبت به تفحص شهدا حساس شده بودند و می‌گفتند هزینه‌ای که برای شناسایی پیکر شهدا صورت می‌گیرد و زمانی که گذاشته می‌شود، چه ضرورتی دارد؟ تا اینکه آن روز به همراه سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، به منطقه فکه که ما در آن حضور داشتیم، آمدند. با وجود اینکه چند روزی بود که موفق نشده بودیم پیکر شهیدی را شناسایی کنیم، اما آن روز به یاری خدا و با توسلی که به ائمه معصومین داشتیم، پیکر چند شهید شناسایی شد که همراه یکی از این شهدا سربند «ما همه سرباز توایم خمینی» بود، شهیدی که پس از انجام آزمایش DNA مشخص شد، فریدون ابراهیمی، اعزامی از منطقه عاشق‌آباد اصفهان است.»

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام عصر امروز از میدان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار و فردا پس از برگزاری مراسم تشییع در منطقه عاشق‌آباد، در گلزار شهدای این منطقه به خاک سپرده خواهد شد.

کد خبر 577754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.