شهید تازه تفحص شده به روایت برادر خبرنگار

میهمان ویژه کنگره چهار هزار شهید روحانی شد؛ شهید تازه تفحص شده و طلبه‌ای که به تازگی خبر بازگشت پیکر او به خانواده‌اش داده شد، عصر امروز مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید از میدان فیض به سمت گلستان شهدا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید «حسین‌علی شاهچراغی» فرزند فرهاد، متولد ۱۳۴۵ در شهرضا است. او در ۱۶ سالگی، زمانی که برای نخستین‌بار به جبهه اعزام شده بود، طی عملیات «والفجر مقدماتی» در منطقه فکه در روز بیست‌ویکم بهمن‌ماه ۱۳۶۱ به شهادت رسید. پیکر شهید شاهچراغی نزدیک به ۴۰ سال در منطقه باقی ماند و در تفحص اخیری که در خاک عراق انجام شد، پیکرش کشف شد.

«یدالله شاهچراغی» برادر بزرگ‌تر شهید است. او که یکی از پیشکسوتان رسانه‌ای استان و از فعالان مطبوعاتی شهرضا است، با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و در عملیات‌های مختلفی شرکت کرد. حضور او در مناطق عملیاتی موجب شد تا برادرش نیز هوای حضور در جبهه در سر بپروراند.

شاهچراغی در این‌باره می‌گوید: «برادرم به دنبال کسب رضایت پدر و مادر و پس از فراهم شدن مقدمات اعزام، راهی جبهه شد. خود من سربند السلام علیک یا اباعبدالله را به پیشانی او بستم. حسین‌علی به همراه دیگر نیروهای اعزامی از شهرضا برای گذراندن دوره آموزشی در پادگان دوکوهه اندیمشک آماده حضور در عملیات والفجر مقدماتی شدند که او در شب دوم این عملیات که بیستم بهمن‌ماه ۱۳۶۱ آغاز شد، به شهادت رسید، اما پیکرش در منطقه باقی ماند.»

۴۰ سال انتظار برای رسیدن خبری از پیکر شهید شاهچراغی برای هر کدام از اعضای خانواده او به شکلی رقم خورده است. یدالله شاهچراغی می‌گوید: «مادرم در تمام این سال‌ها، چشم به راه خبری از برادرم بود، او لحظه‌ای آرامش نداشت و سال گذشته در حالی که هنوز منتظر خبری از بازگشت پیکر شهید بود، درگذشت تا در آن دنیا حسین‌علی را در آغوش بگیرد.»

ادای دین و تکلیف در لباس طلبگی

شهید حسین‌علی شاهچراغی از شهدای طلبه است. او به دلیل علاقه به دروس طلبگی و تبلیغ دین پس از پایان دوره راهنمایی در مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهرضا ثبت‌نام کرد. برادرش در این رابطه روایت می‌کند: «پدر و مادر به گونه‌ای ما را تربیت کرده بودند که احترام زیادی برای روحانیت قائل بودیم، حسین‌علی هم همین‌طور بود، او به مرکز علم و معرفت حوزه علمیه گام نهاد تا بتواند از خرمن پرمحصول فقه جعفری علوم آل محمد (ص) خوشه‌چینی کند و از اقیانوس پویای معرفت و بصیرت توشه بردارد. حسین‌علی در سال دوم تحصیل حوزوی همچون سایر روحانیون و طلاب به ندای هل من ناصر خمینی کبیر (ره) لبیک گفت و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا در کنار مجاهدان و دیگر رزمندگان اسلام به رزم و جهاد بپردازد و ادای دین و تکلیف کرده باشد.»

این شهید هدیه به رهبر، انقلاب و نظام است

این برادر شهید، پیکر برادر و اثری که خون او در مسیر نظام ایجاد کرد را تنها متعلق به خود و خانواده‌اش نمی‌داند و در این رابطه می‌گوید: «این شهید هدیه به رهبر، انقلاب و نظام است. در این زمانی که واقعاً نیاز است فرهنگ ایثار و شهادت همان‌طور که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرموده‌اند، ترویج داده شود، به همه دوستان گفتیم که این شهید، شهید ما نیست. شهید انقلاب و شهید شما است. ما یک ارتباط خونی داریم، شاید لیاقت برادری هم نداشته باشیم، اما این شهید متعلق به شما است. این مسیر شاید در جامعه ما کم‌رنگ شده باشد اما شما باید پررنگش کنید. همه به خصوص نسل‌های امروزی باید بفهمند نظام ما چنین فرزندانی را نثار اسلام کرد و این انقلاب با خون بهترین جوانان این مرزوبوم آبیاری شده است.»

فرازی از وصیت‌نامه شهید حسینعلی شاهچراغی

«از ولایت فقیه پشتیبانی کنید، به قول امام (ره)، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت وارد نشود و من کوچک‌تر از این هستم که به ملت شهیدپرور ایران پیام بدهم، اما اگر در بین بازاریان شخص گران‌فروشی پیدا شد، با او مخالفت کنید و نگذارید گران‌فروشی اوج پیدا کند، به دولت عزیز خدمت کنید چون الان فعلاً در محاصره اقتصادی هستیم.»

کد خبر 577732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.