ایمن‌سازی بازار اصفهان با کندی انجام می‌شود

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در حالی که وضعیت ایمنی بازار اصفهان به مرز هشدار رسیده و مانند یک بمب شده است، ایمن‌سازی آن با کندی انجام می‌شود.

مسعود عنایت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازار بزرگ اصفهان با هشت کیلومتر طول و ۱۲ هزار واحد صنفی یکی از نقاط پرخطر شهر اصفهان محسوب می‌شود که باید هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه به جز شهرداری تمام ارگان‌های دخیل و مسئول در ایمنی بازار بزرگ اصفهان پای خود را از انجام اقدامات لازم کنار کشیده‌اند، ادامه داد: میراث فرهنگی اصفهان یکی از ارگان‌های دخیل و مسئول است؛ به طوری که شارژ کردن کپسول‌ها در طول بازار از وظایف میراث است، اما نه تنها این کپسول‌ها سال‌ها شارژ نشده، بلکه تعدادی از آنها به سرقت رفته است و جایگزین نشده است، همچنین جعبه‌های F در بازار باید فعال باشد که بازهم مورد بی‌توجهی میراث قرار گرفته است.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به روند کند ایمن‌سازی بازار، خاطرنشان کرد: برق‌کشی بازار اصفهان عاملی برای وقوع حادثه آتش‌سوزی است و به‌رغم اینکه سال‌ها برای ساماندهی و رسیدگی به وضعیت نابسامان ایمنی بازار جلسات متعددی برگزار کردیم و مکاتباتی را نیز انجام دادیم، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: بیرون‌زدگی مغازه‌ها امکان تردد خودروهای امدادی را در بازار میدان امام (ره) سلب کرده است و فضا برای تردد خودروهای سبک و موتورسیکلت‌های چهارچرخ وجود ندارد، این در حالی است که هر کسبه مجاز به قراردادن ویترین تا ۷۰ سانتی‌متر بیرون از مغازه خود است تا امکان تردد خودروها در مواقع بحران فراهم باشد، اما همکاری کسبه بازار خوب نبوده است.

عنایت افزود: شهرداری و سازمان آتش‌نشانی تا حد توان و امکانات برای ایمن‌سازی بازار اقدام کرده است، اما تا وقتی که همکاری تمام ارگان‌های دخیل مثل میراث فرهنگی، اداره برق و حتی مشارکت بازاریان نباشد، نمی‌توان اقدامی کرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سه نقطه از طول بازار اصفهان برای احداث پایگاه آتش‌نشانی جانمایی و از اداره اوقاف خریداری شده است تا با تغییر کاربری اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 577727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.