رشد تورم و رکود پروژه‌های شهری

شهردار بویین‌میاندشت گفت: پیمانکاران به دلیل رشد تورم و افزایش قیمت کالاها و خدمات استقبال چندانی از پروژه‌های شهرداری نمی‌کنند.

سیداحمد عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رویکرد مدیریت شهری بویین‌میاندشت در سال ۱۴۰۱، پرداختن به اصول شهرسازی و طرح موضوع‌های مهم شهری ازجمله هویت‌بخشی، بازآفرینی، حفظ الگوهای معماری و شهرسازی و پیگیری طرح تفصیلی از طریق کارگروه‌ها است.

وی افزود: درحال‌حاضر وضعیت نسبی شهرداری بویین‌میاندشت در زمینه‌های مختلف ازجمله اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی، هویت‌بخشی، محیط‌زیست و پسماند مطلوب است و برنامه‌ریزی میان‌مدت در دوره چهارساله شورای ششم می‌توان راهگشای مشکلات در همه زمینه‌ها باشد.

شهردار بویین‌میاندشت خاطرنشان کرد: سهم شهرداری از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، ماده ۳۶ ارزش افزوده و عوارض سوخت به لحاظ نبود صنایع و جمعیت اندک شهر بسیار ناچیز است، به نحوی که تنها بخشی از هزینه‌های عمرانی و جاری تأمین می‌شود.

عبدالهی گفت: تخصیص منابع مالی به شهرداری‌ها بنا بر وضعیت مالی دولت‌ها انجام می‌شود. منابع مالی دولت عمدتاً از طریق فروش نفت، صادرات کالا و مالیات‌های مستقیم است.

وی با بیان اینکه تخصیص منابع کمتر از ۷۰ درصد بوده و بیشتر اوراق مالی مربوط به سال‌های آینده است، افزود: پیمانکاران به دلیل رشد تورم و افزایش قیمت کالاها و خدمات استقبال چندانی از پروژه‌های شهرداری نمی‌کنند.‌

کد خبر 577710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.