تخریب ۸ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در کرج

مدیر منطقه هفت شهرداری کرج از تخریب هشت مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این منطقه خبر داد و گفت: این سازه‌ها توسط نیروهای پلیس ساختمان تخریب و پاکسازی شد.

عباس کمالی‌روستا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تخریب هشت مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه هفت شهرداری کرج، اظهار کرد: این تخلفات ساختمانی در محله محمودآباد اراضی کورجین، بلوار انرژی اتمی، محله اوقافی‌ها خیابان سوم بن‌بست طالقانی و جاده آتشگاه شکل گرفته بود که توسط نیروهای پلیس ساختمان تخریب و پاکسازی شد.

وی با اشاره به فعالیت مستمر نیروهای خدمات شهری در سطح منطقه هفت، افزود: از شهروندان انتظار می‌رود در صورتی که تمایل به احداث ساختمان یا دیوارکشی اراضی خود دارند، قبل از انجام هرگونه اقدامی به واحد شهرسازی منطقه مراجعه و ضمن تشکیل پرونده، مجوزهای لازم را دریافت کنند، در غیر این‌صورت کمیسیون ماده ۱۰۰ حسب مورد، نسبت به صدور رأی تخریب یا جریمه اقدام خواهد کرد.

مدیر منطقه هفت شهرداری کرج تاکید کرد: شهرداری تا قبل از تعیین تکلیف ملک مورد نظر و اجرای رأی کمیسیون، امکان پاسخگویی به استعلامات، گواهی پایان ساخت و سرویس‌دهی را نخواهد داشت که این خود موجب اتلاف وقت و هزینه برای شهرداری و متقاضی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بازنده ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر مردم و شهرداری و برنده آن سودجویان هستند، در این میان متصدیان واحدهای صنفی، مشاوران املاک و دیگر فعالان این حوزه می‌توانند تأثیر بسزایی در کاهش تخلفات مربوط به ساخت‌وسازهای غیرمجاز داشته باشند.

کمالی‌روستا خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از وقوع تخلفاتی همچون ساخت‌وساز غیرمجاز، به همکاری و احساس مسئولیت تمام شهروندان و دست‌اندرکاران و فعالان حوزه‌های خرید و فروش املاک و دستگاه‌های نظارتی نیاز است.

وی با اشاره به اجرای عملیات خط‌کشی عابرپیاده در منطقه هفت شهرداری کرج، ادامه داد: امروزه با پررنگ‌تر شدن بیش از پیش نقش خودروها در زندگی روزمره شهروندان، نیاز به انواع علائم رانندگی برای پیشگیری از تصادفات افزایش یافته است.

مدیر منطقه هفت شهرداری کرج اظهار امیدواری کرد: با انجام عملیات خط‌کشی و رنگ‌آمیزی ترافیکی معابر، گام مؤثری در راستای افزایش ضریب ایمنی عبور عابران پیاده و تردد خودروها و به حداقل رساندن حوادث رانندگی و تبعات ناشی از آن برداشته شود و در نهایت رضایت‌مندی شهروندان را به‌همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات رنگ‌آمیزی بلوک عابرپیاده اجرای خط‌کشی معابر و خطوط عابر پیاده و سرعت‌کاه در تقاطع‌ها و معابر در بلوار باغستان، بلوار دانشگاه آزاد، جاده آتشگاه، تقاطع بلوار مؤذن، اشتراکی، هشتم رجایی شهر و میدان امام حسین (ع) با طرح جامع ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده انجام شده است.

کد خبر 577696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.