معابر منطقه ۴ کرج برای معلولان مناسب‌سازی شد

سرپرست منطقه ۴ شهرداری کرج گفت: هفت نقطه از گذرگاه‌های این منطقه برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده است.

مصطفی خدابین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به احداث و ساماندهی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در معابر، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های مدیریت شهری برای توسعه و به‌روز کردن شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، اجرای نهر خیابان ابوذر به متراژ ۳۷۰ متر انجام شد.

وی افزود: پدیده آب‌گرفتگی در فصول بارندگی با حجم زیاد در بعضی معابر سطح منطقه به‌خصوص محلات کم‌برخوردار مشکلاتی را برای شهروندان و مدیریت شهری ایجاد کرده است و به‌رغم اینکه طرح‌های موقتی نیز در سال‌های گذشته توسط شهرداری اجرا شده است، به دلیل ساخت‌وساز غیرمجاز و نبود شیب‌بندی مناسب خیابان‌ها تأثیر زیادی در هدایت آب‌های سطحی نداشته است، از این‌رو در بازدیدهای میدانی و به درخواست‌های شهروندان با اقدامی کارشناسی عملیات جدول‌گذاری برخی خیابان‌ها اجرا شد که امیدواریم رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.

سرپرست منطقه چهار شهرداری کرج خاطرنشان کرد: رفع آب‌گرفتگی و ساماندهی آب‌های سطحی که در زمان بارندگی موجب کندی تردد شهروندان و خودروها یا مسدود شدن مسیرها می‌شود، از این‌رو احداث و بهسازی شبکه‌های هدایت آب‌های سطحی با هدف سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت بحران در شرایط جوی نامناسب از پروژه‌های دارای اولویت منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مناسب‌سازی هفت نقطه گذرگاه‌های عابر پیاده، تصریح کرد: مناسب‌سازی فضاها و پیاده‌راه‌های شهری با توجه به نیازهای جانبازان و معلولان، از ضروریات هر جامعه‌ای است.

خدابین یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای پروژه پیاده‌روسازی را افزایش کیفیت فضای‌های عمومی شهر و حذف موانع تردد معلولان و عابران اعلام کرد و افزود: عملیات جمع‌آوری کف‌پوش‌های قدیمی، زیرسازی و سنگ‌فرش جدید در امامزاده طاهر (ع)، شهرک دریا و شهرک سلمان فارسی در راستای سهولت تردد زائران، شهروندان، معلولان و جانبازان به اجرا در آمده است.

وی با تأکید بر اهمیت بهسازی و استانداردسازی پیاده‌روها برای حفظ امنیت روشندلان، تصریح کرد: پیاده‌روها و رمپ‌های اتصال پیاده‌رو به خیابان‌ها با استفاده از نوارهای سنگفرش برجسته تردد نابینایان را مرتفع کرده است.

سرپرست منطقه چهار شهرداری کرج با بیان اینکه ساماندهی فضای معابر شهری جهت تردد کم‌توانان و معلولان جسمی حرکتی از ویژگی‌ها و معیارهای شهر توانا و رو به رشد است، گفت: با تلاش همکاران توانستیم صددرصد بودجه مصوب مناسب‌سازی را جذب کنیم و خدمات شایسته‌ای را به همشهریان ارائه دهیم.

کد خبر 577628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.