فعالیت بازارچه‌های محلی اراک به‌زودی آغاز می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار اراک از آغاز فعالیت بازارچه‌های محلی در این کلان‌شهر با عرضه کالاهایی با نرخ ۱۰ درصد زیر قیمت بازار خبر داد.

ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه احداث بازارچه‌های میوه و تره‌بار در خیابان جهانگیری و شهرک پردیس اراک در حال انجام است، اظهار کرد: عملیات نصب سازه جهت احداث بازارچه‌ها انجام شده است و پروژه توسط پیمانکار در حال تکمیل است.

وی افزود: در چهار نقطه از شهر اراک سازه‌هایی از قبل تأسیس شده است و با قیمت‌گذاری کانون کارشناسان دادگستری، فراخوان ایجاد بازارچه میوه و تره‌بار برگزار خواهد شد که پس از آن ساکنان این مناطق می‌توانند خریدهای روزانه خود را بدون مراجعه به مرکز شهر انجام دهند.

معاون خدمات شهری شهردار اراک با اشاره به مزایای اجرای طرح بازارچه‌های میوه و تره‌بار، گفت: این اقدام کاهش مراجعات مردم به هسته مرکزی شهر برای خریدهای روزانه، کاهش ترافیک مرکز شهر و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را در پی خواهد داشت و به‌طور کلی مشکلات ناشی از تک هسته‌ای بودن شهر تا حد زیادی رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده است این بازارچه‌ها به‌گونه‌ای واگذار شود که کاهش قیمت اقلام ارائه شده را به همراه داشته باشد که این خود باعث افزایش استقبال شهروندان از بازارچه‌ها خواهد شد، ادامه داد: بر اساس این طرح، اجاره‌بهایی از فروشندگان حاضر در بازارچه دریافت نخواهد شد و در مقابل این افراد موظف هستند مواد پروتئینی، لبنی و میوه و تره‌بار را ۱۰ درصد کمتر از قیمت‌های مصوب در اختیار مردم بگذارند.

به گزارش ایمنا، اراک شهری تک هسته‌ای است و شهروندان این کلان‌شهر در معابر هسته مرکزی شهر همواره با مشکلات ترافیکی مواجه هستند، از این‌رو ایجاد بازارچه‌های میوه، تره‌بار و مواد پروتئینی یکی از راهکارهای کاهش این معضلات است که به‌تازگی در مدیریت شهری اراک پیگیری می‌شود.

کد خبر 577623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.