لیگ برتر با فروش چلسی موافقت کرد

بالاخره فرایند انتقال مالکیت باشگاه چلسی به مراحل پایانی رسیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، از زمانی که چلسی به دلیل مشکلات خارج از زمین فوتبال مجبور به تغییر مالکیت شد، راه طولانی سپری شده و حالا همه چیز به مراحل آخر رسیده است تا بالاخره «رومن آبراموویچ» کار خود را در باشگاه لندنی تمام کند.

روز سه‌شنبه لیگ برتر انگلیس اعلام کرد که فرایند انتقال مالکیت باشگاه لندنی مورد تأیید لیگ قرار گرفته است و بالاخره کنسرسیومی با رهبری تاد بولی می‌تواند مدیریت این باشگاه را از این به بعد به صورت قانونی در اختیار بگیرد. اکنون عملاً حضور تاجر آمریکایی و شرکای او با مأموریت حفظ رتبه باشگاه چلسی در لندن رسمی شده و این افراد مالکان جدید این باشگاه خواهند بود.

مبلغ ۵.۳ میلیارد دلار توسط گروه بولی به رومن آبراموویچ که اکنون مالک تیم چلسی است، پرداخت شده تا این مالک روسی باشگاهش را به فروش برساند. او به دلیل ارتباط نزدیک با ولادیمیر پوتین و به دنبال عواقب جنگ میان روسیه و اوکراین، از ادامه کار با باشگاه چلسی منع شد و به همین دلیل خیلی زود تصمیم گرفت تا چلسی را به فروش برساند.

اکنون تنها چیزی که باقی مانده این است که پارلمان بریتانیا مجوز نهایی شدن این معامله و تصاحب مالکان جدید را صادر کند. نمایندگان قانونی طرفین در حال گفت‌وگو با شرکای بین‌المللی ذی‌ربط برای اخذ تاییدیه‌های لازم هستند تا در اسرع‌وقت فرایند انتقال مالکیت این باشگاه فوتبال به پایان رسد. بدون شک این افراد در تلاش هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و ضمن اطمینان از رعایت تمام قوانین مربوط به محدودیت‌ها و تحریم‌ها، پروسه مربوطه را به ایستگاه پایانی برسانند.

کنسرسیوم تاد بولی، مالکان جدید باشگاه چلسی خواهند بود که برای سرمایه‌گذاری در این باشگاه اقدام کرده‌اند. این گروه توسط بولی از آمریکا رهبری می‌شود که شرکت صنایع Eldridge را به عنوان زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری Clearlake Capital در اختیار دارد.

بولی درحال‌حاضر تجربه کافی در ورزش نیز دارد و مالک فعلی باشگاه لس آنجلس داجرز در لیگ برتر بیسبال است.

کد خبر 577615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.