جام جهانی۲۰۲۲ بیش از ۵میلیارد بازدیدکننده خواهد داشت!

رئیس فیفا پیش‌بینی کرده است که جام‌جهانی قطر پربیننده‌ترین جام جهانی در تاریخ این ورزش خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، کمتر از شش ماه تا آغاز جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر باقی مانده است و به گفته جیانی اینفانتینو رئیس فیفا، این جام پربیننده‌ترین جام جهانی در تاریخ خواهد بود. اینفانتینو گفت که پیش‌بینی می‌شود در حدود پنج میلیارد نفر جام جهانی آتی را در سراسر جهان تماشا کنند.

آخرین جام جهانی فوتبال را چهار میلیارد نفر تماشا کردند و آخرین جام جهانی فوتبال زنان نیز ۱.۲ میلیارد تماشاچی داشت. مراکز آماری امیدوارند که جام جهانی قطر را پنج میلیارد نفر تماشا خواهند کرد که بسیار بیشتر از نیمی از جمعیت جهان است. بدون شک عاشقان به فوتبال در سراسر دنیا می‌دانند که این رقابت‌ها چه اهمیتی دارد و به همین دلیل نمی‌خواهند آن را از دست بدهند.

کل جمعیت تماشاگران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نزدیک به ۳.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان بود که یک رکورد محسوب می‌شد. این بدان معناست که انتظار می‌رود ۱.۵ میلیارد نفر دیگر برای مسابقاتی که از بیست‌ویکم نوامبر آغاز و در هجدهم دسامبر به پایان می‌رسد، پای گیرنده‌های خود بنشینند و رقابت بهترین‌های فوتبال در دنیا را تماشا کنند.

اینفانتینو در آخرین صحبت‌های خود از امیدواری بابت افزایش تعداد بیننده‌های جام جهانی صحبت کرده و باور دارد که برگزاری این مسابقات در قطر می‌تواند به فوتبال از جهات مختلف از جمله مسائل اقتصادی کمک شایانی کند.

رئیس فیفا در نطق انگیزشی خود اظهار کرد: نلسون ماندلا می‌گفت ورزش می‌تواند دنیا را تغییر دهد، می‌تواند الهام‌بخش باشد و همه را با هم متحد کند؛ بدون شک او در این مورد حق داشت. فوتبال به عنوان پرطرفدارترین ورزش در جهان، وسعت منحصربه‌فردی دارد و افراد زیادی را دور هم جمع می‌کند.

کد خبر 577583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.