بهترین جاذبه‌های گردشگری در خواهرخوانده رومانیایی اصفهان

یاش، شهری بزرگ در رومانی، از خواهرخوانده‌های اصفهان به‌شمار می‌رود که جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جا داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خواهرخواندگی پیمانی است که بین دو شهر از کشورهای مختلف برقرار می‌شود و هدف از آن، ایجاد ارتباطی نزدیک برای تبادل اطلاعات، تجربه‌ها و توسعه مناسبت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است. اصفهان خواهرخوانده‌های بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «یاش» در رومانی اشاره کرد که در شمال شرقی این کشور قرار دارد. این شهر مانند رم، پایتخت ایتالیا، از چشم‌اندازهای بسیار زیبایی برخوردار است، ضمن این‌که قلب فرهنگی و معنوی مولداوی و از مناطق تاریخی رومانی به‌شمار می‌رود.

در زمان‌های قدیم، یاش پایتخت استان مولداوی محسوب می‌شد که پس از بنیان‌گذاری حکومت رومانی، برای مدت زمانی کوتاه به پایتخت کشور تبدیل شد. به همین دلیل، یاش از تاریخی غنی برخوردار است که امکان مکاشفه را برای دوستداران دوران باستان فراهم می‌آورد. خواهر خوانده رومانیایی اصفهان جاذبه‌های بی‌نظیر تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جا داده است و بهترین زمان برای بازدید از آن‌ها در ماه ژوئن است، چرا که زیبایی درختان پر از شکوفه در هر نقطه از شهر، گردشگران را به وجد می‌آورد.

یونین اسکوئر

یونین اسکوئر یا میدان یونین یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های یاش به‌شمار می‌رود که در قلب شهر واقع شده است. در بیست‌وچهارم ژانویه سال ۱۸۵۹، مردم یاش در این میدان گرد هم آمدند و با هدف برقراری اتحاد میان دو منطقه تازه تأسیس والاچیا و مولداوی، به برگزاری جشن‌های مختلف و سردادن سرود برادری پرداختند. امروزه میدان یونین که در لغت به معنای میدان اتحاد است، میزبان مجسمه‌ای بزرگ از Al. I. Cuza، اولین رهبر حکومت‌های متحد رومانیایی است که نام او ضرورت وجود اتحاد در شهر را به تصویر می‌کشد.

بهترین جاذبه‌های گردشگری در خواهرخوانده رومانیایی اصفهان

موزه یونین

موزه یونین که از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خواهرخوانده رومانیایی اصفهان محسوب می‌شود، در فاصله بسیار کمی از میدان یونین واقع شده است و در واقع، اغلب گردشگران این دو جاذبه را افراد یکسانی در طول روز تشکیل می‌دهد. موزه یونین، به عنوان آخرین سکونتگاه Al. I. Cuza در سال‌های بین ۱۸۵۹ تا ۱۸۶۲ به ثبت رسیده است و به همین دلیل، محبوبیت بسیار زیادی در میان دوستداران تاریخ و حتی سیاست دارد.

باغی که در قسمت پشتی موزه یونین واقع شده است نیز علاوه بر زیبایی غیرقابل وصف، با هنر مدرن خود گردشگران را به ساعت‌ها گذراندن زمان در آن‌جا جذب می‌کند.

بهترین جاذبه‌های گردشگری در خواهرخوانده رومانیایی اصفهان

اسپلانده الیزابت (گامگاه الیزابت)

گامگاه الیزابت که با نام سرزمین شیب‌دار زرد نیز شناخته می‌شود، سازه‌ای شبیه به یک دایره محسوب می‌شود که در دو طرف خود، راه‌پله‌ای یادبودی با یک بالکن بزرگ در قسمت بالاتر را در بر گرفته است. تاریخ ساخت این مکان بسیار زیبا به دوران قبل از خود گامگاه الیزابت (که در اوایل قرن بیستم احداث شد) برمی‌گردد. در دهه‌های اولیه ساخت گامگاه الیزابت، این مکان محلی برای ملاقات عاشقان با یکدیگر بود که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به میهای امینسکو (شاعر معروف و محبوب رومانی) و معشوقه‌اش ورونیکا میکله اشاره کرد.

بهترین جاذبه‌های گردشگری در خواهرخوانده رومانیایی اصفهان

تئاتر ملی واسیله آلکساندری

آغاز فرآیند ساخت سالن تئاتر ملی یاش که به احترام واسیله آلکساندری شاعر، نمایشنامه‌نویس، سیاستمدار و دیپلمات اهل مولداوی به همین عنوان نامیده شد، به سال ۱۸۰۰ برمی‌گردد و معماران آن را افرادی تشکیل داده بودند که پیش از این طراحی معروف‌ترین سالن‌های تئاتر اروپا در شهرهایی نظیر وین اتریش، پراگ پایتخت جمهوری چک، برلین آلمان و بوداپست مجارستان را به عهده داشتند. تماشای فضای داخلی این مکان تاریخی همواره باعث شگفتی بازدیدکنندگان می‌شود، چراکه نماهایی به سبک روکوکو و باروک سراسر آن را فرا گرفته است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری در خواهرخوانده رومانیایی اصفهان

کلیسای جامع مولداوی در یاش

مهم‌ترین ویژگی کلیسای جامع مولداوی که آن را از سایر کلیساهای شهر متمایز کرده، مساحت آن است. در واقع، کلیسای جامع مولداوی بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس سراسر کشور به حساب می‌آید که بازدید از تمام قسمت‌های آن به زمان زیادی نیاز دارد. این بنای محبوب به سبک معماری کلاسیک ساخته شده و فضاهای داخلی آن را تصاویری بسیار زیبا و مقدس فرا گرفته است.

خانه Dosoftei

خانه Dosoftei یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های یاش به‌شمار می‌رود که به افتخار اسقف Dosoftei به این عنوان نامگذاری شد. اسقف Dosoftei در دوران زندگی خود تا سال ۱۶۸۶ از این سازه به عنوان مکانی برای گرد هم آوردن نقاش‌های معروف شهر برای تمرین هنر خود بهره گرفت. جالب است بدانید که خانه Dosoftei تاکنون الهام‌بخش تألیف کتاب‌های بسیاری به زبان رومانیایی بوده است و در حال حاضر نیز به عنوان موزه‌ای برای حفظ آثار ادبیات کهن رومانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین جاذبه‌های گردشگری در خواهرخوانده رومانیایی اصفهان

سایر ویژگی‌های خواهرخوانده رومانیایی اصفهان که به جذب گردشگران منجر می‌شود

محبوبیت یاش در میان گردشگران سراسر جهان تنها به مکان‌های تاریخی آن محدود نمی‌شود، بلکه شهر از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار است که همه ساله جذب سیل عظیمی از بازدیدکنندگان سراسر دنیا را در پی دارد.

  • بهره‌مندی از دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی برای بازدید از شهر

ایستگاه‌های اشتراک دوچرخه الکتریکی در سراسر یاش گسترش یافته است و در نتیجه، شهروندان و مسافران می‌توانند از طریق آن‌ها که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است برای بازدید از تمام جاذبه‌های شهر بهره گیرند.

بهترین جاذبه‌های گردشگری در خواهرخوانده رومانیایی اصفهان

  • سفرهای کوتاه فرهنگی به سراسر شهر

گردشگران می‌توانند در تورهایی که برای مدت چند ساعت برگزار می‌شود، به بازدید از مراکز فرهنگی و جاذبه‌های شهر بپردازند و از اطلاعات لازم در مورد هر مکان توسط افراد راهنما آگاه شوند.

  • غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های گوارا در یاش

اغلب هتل‌های یاش به علت سرو غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های گوارا در میان جهانگردان شهرت دارد و همین ویژگی نیز خود انگیزه بسیار مهمی برای سفر جهانگردان به آن می‌شود.

  • بازدید از چشم‌اندازهای طبیعی شهر

خواهرخوانده رومانیایی اصفهان، فضاهای طبیعی و چشم‌اندازهای بی‌شماری را در خود جا داده است که گردشگران را به محض ورود به شهر، به کاوش در مورد زیبایی‌های آن دعوت می‌کند. سفر به این فضاهای اعجاب‌انگیز به صورت شخصی یا از طریق ثبت‌نام در تورهای مسافرتی کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری در خواهرخوانده رومانیایی اصفهان

  • کوه‌پیمایی از طریق دوچرخه

یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی که توسط مردم و گردشگران یاش انجام می‌شود، کوه‌پیمایی به وسیله دوچرخه است. در واقع، افراد به صورت گروهی و فردی، سوار بر دوچرخه‌های خود یا دوچرخه‌های اشتراکی می‌شوند به بازدید از مناظر طبیعی مرتفع شهر می‌پردازند.

کد خبر 577579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.