جایگزینی پایانه اندیشه به جای پایانه زاینده‌رود در اصفهان

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از جایگزینی پایانه اندیشه به جای پایانه زاینده‌رود در اصفهان خبر داد و گفت: مطالعات احداث پایانه اندیشه در جنوب غربی اصفهان انجام شد و تملک اراضی آن در منطقه ۱۳ شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰، در مبادی ورودی شهر اصفهان چهار پایانه‌های مسافربری جانمایی و احداث شد.

وی با بیان اینکه جانمایی پایانه‌های مسافربری به ۳۰ سال گذشته بازمی‌گردد که با توسعه شهر و افزایش جمعیت، تعدادی از پایانه‌ها در جوار مناطق مسکونی قرار گرفت و افزایش ترافیک‌های شهری را رقم زد، افزود: پایانه‌ها در ورودی شمال، جنوب، شرق و غرب اصفهان جانمایی شده بود که با پیشرفت شهرنشینی این مراکز در کنار مناطق مسکونی قرار گرفت و به گره ترافیکی در شهر تبدیل شد؛ به‌طوری که امروزه به یک دغدغه برای شهرداری، شورای اسلامی شهر و شهروندان تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها مسافربری شهرداری اصفهان ادامه داد: طرح احداث پایانه‌های جدید در دستور کار است که در این راستا می‌توان به پایانه اندیشه اشاره کرد.

وی از جایگزینی پایانه اندیشه به جای پایانه زاینده‌رود در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مطالعات احداث پایانه اندیشه در جنوب غربی اصفهان انجام شده است و تملک اراضی آن در منطقه ۱۳ شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

توکلی با بیان اینکه وجود پایانه‌ها در مجاورت مناطق مسکونی شلوغ آسیب‌های اجتماعی را به‌همراه خواهد داشت، افزود: در پایانه‌ها شاهد تردد مسافران درون‌شهری و برون‌شهری هستیم که در ایام کرونا و کاهش ورود گردشگران و سفرها در طول سال و همچنین مجازی بودن دانشگاه‌ها، با کاهش حجم مسافران مواجه بودیم، اما در ایام پساکرونا تعداد مسافران به دو برابر افزایش یافت.

کد خبر 577492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.