شهردار بندرعباس برنامه خود را اعلام کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: چندین بار تذکر توسط اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر اینکه شهردار برنامه یک ساله و بلند مدت خود را اعلام کند، تاکنون هیچ برنامه‌ای بعد از انتخاب شدن وی به شورای اسلامی شهر اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل بواشه امروز _سوم خردادماه_ در نطق پیش از دستور سی‌ونهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: چند نکته را باید تذکر دهم، برنامه یک ساله شهرداری است که خواهشم این است نماینده شهرداری نیز در این جلسه نیست، جای سوال است و باید در این خصوص تذکر به شهردار داده شود. هم به احترام اعضای شورا هم به احترام مدیرعامل آبفا باید خودشان یا معاونینشان در این جلسه حضور می‌یافتند.

وی افزود: آن ارتباط تنگاتنگی که بین آبفا و مشکلاتی که در شهر است با تعاملی که بین شهرداری و این اداره است اتفاقات خوبی در جهت منفعت مردم انجام شود. چندین بار توضیح داده شده و تذکر توسط اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر اینکه جناب شهردار برنامه یک ساله و بلند مدت خود را به اعضای شورا اعلام کند، داده شده و چندین بار اعلام کردیم تاکنون هیچ برنامه‌ای بعد از انتخاب شدن وی به شورای اسلامی شهر اعلام نکردند و خواهشم این است که این طی یک نامه‌ای به شهردار اعلام کنند که برنامه زمان‌بندی شده یک ساله یا چندین ساله را اعلام کند تا بر اساس بودجه‌ای که به شهرداری تحویل داده و ابلاغ شده بتوانیم نظارت خود را با توجه به بودجه‌ای که بررسی و تأیید کردیم، انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: چند موضوعی که دغدغه شهروندان عزیز و محترم است و همیشه گفتیم، حتی مهلتی را در نظر گرفتیم که متأسفانه هیچ اقدامی نسبت به این موضوع انجام نمی‌شود، موضوع بی آر تی که واقعاً چندین سال است که مردم شهر بندرعباس دچار مشکل هستند قبلاً هم عرض کردم که پروژه بی آر تی بر اساس مطالعات و نظرات کارشناسی شورای حمل و نقل اتفاق افتاده است، اما به شهرداری اعلام کردیم که تعیین تکلیف یا اجرا یا جمع‌آوری شود، در هر صورت این اختیار و این تذکر را به شهرداری که یک مهلت ۵۰ روزه دادیم، در کمیسیون حمل و نقل و تلفیق، اعلام کردیم که شهردار تصمیم نهایی را بگیرد که اجرا یا جمع‌آوری شود.

وی گفت: در حال حاضر شهروندان خیلی معترض هستند که ایستگاه‌هایی در شهر احداث شده که در زمان شهردار قبل بوده، اما درخواست داریم که این مشکل رفع شود.

بواشه تصریح کرد: موضوع دیگر در تقاطع غیرهم‌سطح مهرگان که این پروژه چندین سال است که تعطیل است علی رغم اینکه در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بودجه اندکی حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد، برای اینکه این پروژه نیمه‌تمام اولویت شهرداری باشد مبلغی حدود پنج میلیارد را برای شروع این پروژه و ادامه دوباره آن در نظر گرفتیم، به دلیل اینکه اتفاقات زیادی در آن منطقه رخ داده است، رئیس پلیس شهرستان بندرعباس چند مورد از تصادفاتی که در این محل، بلوار امام حسین (ع) و پروژه مهرگان برخورد خودرو با تیر برق و گفته شده که سومین و چهارمین تیر برق نامناسب است و با سرعت بالایی که از سراشیبی می‌آید. بدلیل تقاطع نامناسب که اگر این پروژه به اتمام برسد، قطعاً از تصادفات جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع پایانه مسافربری آرزوی دیرینه مردم شهر بندرعباس است، امیدوارم که این اتفاق در این زمان بیفتد، شعار مدیریت شهری این است که پروژه‌های نیمه‌کاره تکمیل شود. پروژه‌های جدیدی نیز در راستای ارتقای سطح فضای سبز شهر بندرعباس مد نظر است.

کد خبر 577424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.