افتتاح زیرگذر ماهان به آزادی سرآغاز بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام کرج

شهردار کرج گفت: افتتاح زیرگذر ماهان به آزادی شروع بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی سعیدی‌سیرایی امروز _سه‌شنبه، سوم خردادماه_ در آئین افتتاح پروژه ماهان_ آزادی ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: اولین قرارداد این پروژه در سال ۹۸ منعقد شد ولی به دلایلی تغییرات اعمال شده در طرح مصوب، عملیات عمرانی آن از اواخر سال ۹۹ آغاز و پیش از روی کار آمدن مدیریت شهری جدید در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته اهتمام جدی‌ای برای تکمیل این زیرگذر که نقش به سزایی در کاهش ترافیک خیابان شهید بهشتی دارد، صورت گرفت و خوشبختانه امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.

وی با بیان اینکه افتتاح زیرگذر ماهان به آزادی شروع بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام شهری در سال ۱۴۰۱ است، تاکید کرد: پس از این پروژه، ۱/۷ کیلومتر از فاز سوم کنار گذر مهرشهر تا پایان خرداد آماده و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار کرج اضافه کرد: هفته آینده هر یک روز در میان بهره‌برداری از یک پارک از جمله پارک ترافیک و خلج آباد در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی گفت: امیدواریم با حمایت شورای شهر تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی شهر باشیم و از این طریق یک گام به جلب رضایت شهروندان نزدیک تر شویم.

سعیدی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بزرگراه شمالی، گفت: در سفر ریاست جمهوری به البرز سهم دولت در این پروژه از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پیش از این دولت از سهم ۳۰ درصدی خود هم کمتر از پنج درصد پرداخت کرده بود، افزود: موافقت اولیه برای جذب این ۵۰ درصد اخذ شده ولی با توجه به اهمیت این پروژه شهرداری کار را متوقف نکرده و روند اجرای آن در حال انجام است.

شهردار کرج تصریح کرد: توافق با سپاه امام حسن مجتبی (ع) برای ادامه پروژه صورت گرفته و علاوه بر این با اهالی ورزان هم توافق صورت گرفته است و جهت تصویب نهایی به شورای شهر ارسال شده است.

وی با بیان اینکه برای تعیین تکلیف اراضی هلوکوپتری نیز به‌زودی جلسه‌ای مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا برگزار می‌شود تا توافقات لازم صورت بگیرد، ادامه داد: کابل‌ها و سازه فلزی پل‌های b1و b2 نیز تا یک ماه دیگر وارد می‌شود تا شاهد تسریع در روند تکمیل پروژه باشیم و در کنارآن، پیگیر تحقق قول‌های دولت در خصوص این پروژه هستیم و مکاتبات از طریق استانداری در حال انجام است.

سعیدی تاکید کرد: با درآمدهای شهرداری امکان تکمیل این پروژه وجود ندارد بنابراین چهار قطعه زمین مشخص شده و با هماهنگی مسکن و شهرسازی قرار است با تغییر کاربری، تأمین کننده بخشی از هزینه‌های این پروژه باشند؛ این پروژه تا کنون به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در صورت تأمین منابع مالی، امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به وضعیت پروژه قطار شهر ی، تصریح کرد: با توجه به اینکه این پروژه با مشکل ناوگان مواجه است، مذاکرات خوبی با متروی تهران صورت گرفته و بنا شده دو رام قطار هفت واگنه کرج به تهران واگذار شود و در ازای آن دو قطار سه واگن از تهران اخذ کنیم تا بتوانیم به سمت سرد و گرم پیش برویم.

شهردار کرج ادامه داد: امیدواریم تا هفته دولت بتوانیم تست سرد و گرم واگن‌های مترو را انجام دهیم و در روز بیست‌ودوم بهمن‌ماه نیز مسافرگیری آزمایشی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ هم تا پایان شهریور به این پروژه تزریق شود و در کنار آن ۲۰۰ میلیارد اعتبار تهاتری هم به این پروژه اختصاص یافته که ۱۵۰ میلیارد تومان آن آماده است و در حال مذاکره با پیمانکار هستیم.

سعید ادامه داد: در شرایطی که تکمیل هر کیلومتر قطار شهری ۱,۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، تأمین اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از این پروژه کار ساده ای نیست، اما امیدواریم با حمایت دولت و شورای شهر شاهد افتتاح از این پروژه ملی باشیم.

کد خبر 577413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.