پیش بینی رفتار نوسانی برای شاخص کل

بازار امروز با حفظ سطح یک میلیون ۵۵۰ هزار واحدی به کمک دونماد "رمپنا" و "حکشتی" خود را نگهداشت، ارزش و حجم معاملات نیز وضعیت مطلوبی نداشت، اما شاخص فرابورس رشد هفت واحدی داشت، در بازار امروز گروه‌های سیمانی روند خوبی را طی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز با حفظ سطح یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی به کمک دو نماد "رمپنا" و "حکشتی" خود را حفظ کرد، ارزش و حجم معاملات نیز وضعیت مطلوبی نداشت اما شاخص فرابورس رشد هفت واحدی داشت، در بازار امروز گروه‌های سیمانی روند خوبی را طی کردند، "تفارس" با ۲۲۰ درصد بازگشایی شد، پالایش و دارا یکم هر دو ۰.۷ درصد افت کردند، از صندوق‌های سهامی سرو ۴.۶ درصد رشد کرد و گروه سیمانی پر تقاضا بود. بیشترین نمادهای تأثیرگذار منفی در بازار بورس امروز به ترتیب "فولاد"، "فخاس"، "فخوز"، "فملی"، "افق"، "خاهن" و "غزر" بودند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت یک هزار و ۵۲۷ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۶۸۲ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با افت یک هزار و ۵۴۴ واحدی در سطح ۴۳۱ هزار و ۲۲۸ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۶۱

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۱۷

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۷ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۳۲۱ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۲۵

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۲۲

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۳ هزار و ۲۳، و ۳۰ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد و ۴۳۵، و سه میلیارد ۵۹۲ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند
۲. حکشتی
۳. خگستر
۴. فولاد
۵. خودرو

بیشترین حجم معامله

۱. خگستر
۲. خودرو
۳. شستا
۴. خساپا
۵. فاذر

بیشترین افزایش قیمت

۱. خزر
۲. شکلر
۳. اسیاتک
۴. ولغدر
۵. سابیک

بیشترین کاهش قیمت

۱. وتوصا
۲. حفارس
۳. دجابر
۴. دامین
۵. ما

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

پیش بینی رفتار نوسانی برای شاخص کل

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد و یک میلیون ۶۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: رفتار نوسانی بالای محدوده حمایتی مشخص شده.

مهم ترین‌های بازار

محمد متقی، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی اظهار کرد: معاملات ١۴٣ «همت» پتروشیمی‌ها در بورس‌های کالا و انرژی سال گذشته ۷.۳ میلیون تن انواع محصول پتروشیمیایی در بورس‌های کالا و انرژی عرضه شد و در مجموع ۵.۵ میلیون تن محصول به ارزش ١۴٣ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

رکورد جدید برای گل گهر

جعفر رفیعیان، معاون بهره‌برداری کگل از ثبت شش رکورد تولید و چهار رکورد کیفی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در بخش‌های مختلف گل‌گهر خبر داد.

وی افزود: تولید مجموع ماه گندله مجتمع گل‌گهر با تناژ ۱,۱۱۰,۳۵۶ ثبت رکورد داشته که این عدد در فروردین ۱,۱۱۰,۰۱۳ بوده است و هم‌چنین تولید ماه کارخانه گندله‌سازی یک با تناژ ۵۶۳,۶۲۳ ثبت رکورد داشته که این عدد در فروردین امسال ۵۶۳,۵۲۳ بوده است.

جهش ۷ درصدی تولید تختال در فولاد هرمزگان

عطاالله معروفخانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان با تاکید بر تحقق رشد تولید در فولاد هرمزگان، از تولید ۲۹۵,۱۹۸ تن تختال در فروردین و اردیبهشت سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تولید تختال در شرکت فولاد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۷۵,۵۸۵ تن بوده از رشد ۷.۱ درصدی برخوردار بوده است.

از بلوک‌های خودرو خساپا چه خبر؟

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: برای ارزش گذاری نهایی ایران خودرو و سایپا باید تأمین سرمایه‌ها و ارزش گذاری اضافه ارزش بلوکی انجام و به قیمت تابلو اضافه شود. این دو سهام ارزنده‌ای روی تابلو هستند و اگر ارزش‌هایی توسط اشخاص اعلام شده، صرفاً تخمین شخصی بوده است. ارزش سهام این دو شرکت خیلی بیشتر از قیمتی است که روی تابلوست و با مصوبه هیأت واگذاری، ارزش نهایی تعیین می‌شود.

فولاد

تلاشگران فولاد مبارکه موفق شدند با ثبت رکورد تولید ماهیانه اردیبهشت‌ماه در واحد احیا مستقیم ١ به میزان ٥٠١ هزار و ٣٩٠ تن (گذر از نیم میلیون تن) و در واحد احیا مستقیم ٢ به میزان ٢٨١ هزار و ٨٩٠ تن، در مجموع با تولید ٧٨٣ هزار و ٢٨٠ تن آهن اسفنجی، رکورد جدیدی را در تولید ماهیانه ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه رقم بزنند.

رکورد قبلی تولید ماهیانه واحد احیا مستقیم ١ به میزان ٤٨٣ هزار و ٩٣٠ تن، واحد احیا مستقیم ٢ به میزان ٢٦٨ هزار و ٤٢٠ تن و در مجموع به میزان ٧٥٢ هزار و ٣٥٠ تن آهن اسفنجی در فروردین‌ماه ١٤٠١ به ثبت رسیده بود.

"سفانو" تکرار فروش عالی فروردین در اردیبهشت

در دومین ماه سال مالی سیمان فارس نو توانسته است فروشی برابر ۶۰ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد ۱۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر ۹۷ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۹۴ هزار تن بوده است.

سفانو در این ماه نیز تولید ۹۷ هزار تن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۹۰ هزار تن بوده است تولید دو ماهه امسال رشد ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۶,۱۷۵ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۴,۷۶۵ ریالی استوار بوده است.

"پتایر" در اردیبهشت

در دومین ماه سال مالی ایران تایر توانسته است فروشی برابر ۱۲۹ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر ۲.۲ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۲.۱ هزار تن بوده است.

پتایر در این ماه نیز تولید ۲.۳ هزار تن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲.۲ هزار تن بوده است تولید دو ماهه امسال رشد سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۵۸۲,۲۹۰ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۵۶۱,۸۵۶ ریالی استوار بوده است.

"سکرما" عالی می‌فروشد

در پنجمین ماه سال مالی سیمان کرمان توانسته است فروشی برابر ۴۹ میلیارد تومان داشته باشد. فروش پنج ماهه امسال رشد ۵۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر ۸۳ هزار تن ثبت شده است.

متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۸۶ هزار تن بوده است. سکرما در این ماه نیز تولید ۸۴ هزار تن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۸۶ هزار تن بوده است تولید پنج ماهه امسال کاهش شش درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۵,۹۶۱ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۳,۸۹۳ ریالی استوار بوده است.

نقشه بازار


پیش بینی رفتار نوسانی برای شاخص کل

کد خبر 577396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.