ضرورت صدور پروانه ساختمانی قبل از گودبرداری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مشکلات تهران این است که قبل از صدور پروانه ساختمانی به ساختمان‌ها اجازه گودبرداری داده می‌شود و پس از گودبرداری پروانه صادر نمی‌شود یا پروژه متوقف می‌شود و گودی سال‌های سال باقی می‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز -سوم خردادماه- در شصت و پنجمین جلسه شورا در واکنش به تذکر مهدی عباسی در خصوص مشکل گودهای رها شده در سطح شهر تهران، اظهار کرد: یکی از مشکلات در تهران این است که قبل از صدور پروانه ساختمانی، به ساختمان‌ها اجازه گودبرداری داده می‌شود، اما مانند گود کنار برج میلاد، پس از گودبرداری، یا پروانه صادر نمی‌شود یا پروژه متوقف می‌شود و گود سال‌های سال باقی می‌ماند و باز گرداندن آن زمین به ساختار طبیعی کاری پیچیده است و هزینه بالایی دارد.

وی ادامه داد: بیشتر این گودها قبل از صدور پروانه ایجاد شدند. لذا خواهشمندم شهرداری یا شورای اسلامی شهر در این زمینه طرحی ارائه دهند تا پیش از صدور پروانه، اجازه گودبرداری صادر نشود که مبادا برای شهر و شهروندان خطرآفرین باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال‌های گذشته یک دستورالعمل در این خصوص صادر شد، اما اطمینان نداریم که این دستورالعمل در حال اجرا باشد.

کد خبر 577358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.