۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
جهادگری که به جشن پیروزی نرسید

فرمانده عملیات خاکی جهاد سازندگی استان اصفهان در عملیات الی‌ بیت‌المقدس بود، اما به جشن پیروزی نرسید و در مراحل پایانی فتح خرمشهر آسمانی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید «حسین شرکت»، در سال ۱۳۳۴ در یکی از محلات کهن اصفهان به نام کوچه صراف‌ها چشم به دنیا گشود، در سال ۱۳۵۵ پس از اخذ دیپلم، عازم خدمت سربازی شد، محل خدمت او روستای قارمه‌دره بود. آشنا کردن دانش‌آموزان آن منطقه با اعتقادات مذهبی و آموزش قرآن، تهیه کتاب و کمک در ساختن مدرسه و حمام از جمله فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی او در طول مدت خدمت در منطقه بود.

حسین با شروع جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم بعثی عراق به مرزهای غرب و جنوب غرب کشور، لباس رزم پوشید و به خیل رزم‌آوران آوردگاه نبرد پیوست.

او در عملیات‌های متعددی همچون ثامن‌الائمه (ع) و فتح‌المبین شرکت کرد و پس از بازگشت از جبهه، به عضویت جهاد سازندگی درآمد و برای سومین مرتبه، این‌بار با جهادگران جهاد سازندگی روانه میدان رزم شد.

استعداد سرشار و هوش خدادادی او سبب شد، در مدت کوتاهی مسئولیت مهندسی رزمی را به عهده بگیرد و در عملیات غرورآفرین الی بیت‌المقدس، مجاهدانه پای کار آزادسازی خرمشهر بایستد.

حسین خود را وقف خدمت به اسلام کرده بود و در این راه آن چنان پیش رفت که در روز نخست این عملیات هنگام نماز ظهر در حال رکوع ترکش به پای او برخورد کرد، اما چنان استقامتی داشت که نمازش را به پایان رساند و سپس اجازه نداد که او را به اورژانس ببرند و پشت خاکریز پایش را پانسمان کردند.

او در آخرین مرحله عملیات الی بیت‌المقدس، به طرف مسجد جامع خرمشهر رفت، حاج‌حسین خرازی که یاران خود را در منطقه گمرک در تنگنای محاصره می‌دید، از او و جمعی دیگر از دوستانش خواست تعدادی از رزمندگان را جمع‌آوری کنند و برای یاری بچه‌های لشکر به گمرک بروند.

حسین شرکت و سیدمحمد لاله‌زار، جمعی از رزمندگان را به گمرک رساندند و با دشمن درگیر شدند. پس از شکستن محاصره در حالی‌که حسین و اکبر سلطانی در کنار هم به دفاع مشغول بودند، شهید سلطانی به شهادت رسید و لحظاتی بعد حسین نیز همسفر دیگر دوستان شهیدش شد.

کد خبر 577346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.