ما اصلاً فهرست ۴۳ نفره را نبسته‌ایم

وزیر رفاه گفت: در دوره‌های قبل تعداد افراد شرکت‌کننده در اجلاس بین‌المللی کار بیش از ۴۰ نفر بود که اکثریت آن‌ها از نمایندگان کارگری و کارفرمایی بودند. دولت در دوره‌های قبل این اجلاس، پرتعداد شرکت می‌کرد اما اکنون تصمیم بر حضور ۴۳ نفر قطعی نیست و ما اصلاً این فهرست را نبسته‌ایم.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، حجت‌الله عبدالملکی در واکنش به خبر اعزام ۴۳ نفر از وزارت کار به سوئیس در دوران جراحی اقتصادی اظهار کرد: اجلاس بین‌المللی کار یکی از مؤسسات سازمان ملل متحد است که به امور کار و کارگران می‌پردازد و هنوز فهرست این افراد توسط وزارت کار برای حضور در این اجلاس نهایی و بسته نشده است.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل تعداد افراد شرکت کننده در اجلاس بین‌المللی کار بیش از ۴۰ نفر بود که اکثریت آن‌ها از نمایندگان کارگری و کارفرمایی بودند. دولت در دوره‌های قبل این اجلاس، پرتعداد شرکت می‌کرد اما اکنون تصمیم بر حضور ۴۳ نفر قطعی نیست و ما اصلاً این فهرست را نبسته‌ایم.

وزیر رفاه تاکید کرد: تعدادی که از طرف دولت برای حضور در اجلاس بین‌المللی کار خواهند رفت، قطعاً نسبت به دوره‌های قبل کمتر خواهد بود؛ البته اکثریت افراد برای حضور در این اجلاس نیز نمایندگان کارگری و کارفرمایی هستند.

به گزارش ایمنا، حدود دو روز پیش با نزدیک شدن به برگزاری اجلاس بین‌المللی کار، خبری درخصوص حضور ۴۳ نفر از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و مسئولان در این اجلاس و سفر به سوئیس منتشر شد، این در حالی است که مردم درگیر جراحی اقتصادی و اصلاح نظام یارانه‌ها هستند و این خبر واکنش‌های متعددی را در میان افکار عمومی به وجود آورد.

البته به گفته مشاور رسانه‌ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سال ۲۰۲۰ این اجلاس برگزار نشد و ۲۰۲۱ هم مجازی بود. در سال ۲۰۱۷ هیئت ایرانی ۴۴ نفر، در سال ۲۰۱۸ تعداد ۳۶ نفر و در سال ۲۰۱۹ تعداد ۴۳ نفر در این اجلاس شرکت کردند. امسال هم این اجلاس مانند ادوار گذشته به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و هیئت‌های کارگری و کارفرمایی به انتخاب خودشان و تعدادی هم از دولت و مجلس در آن حضور خواهد داشت.

کد خبر 577265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.