حمایت مالی وزارت علوم از تکمیل ۵۵ طرح عمرانی ورزشی در دانشگاه‌ها

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به حمایت این وزارتخانه از تکمیل فضاهای ورزشی نیمه‌تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری گفت: اخیراً به ۵۵ طرح عمرانی ورزشی در این مراکز کمک مالی کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر علی خطیبی گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه‌اندازی و تقویت دانشکده‌ها و گروه‌های تربیت‌بدنی، پژوهشگاه علوم ورزشی و هیئت‌های ورزشی استانی، عملاً نقش بسزایی در رشد و توسعه ورزش کشور در ابعاد ورزش همگانی و ورزش‌های بومی و محلی ایفا می‌کنند.

وی افزود: با هدف تکمیل فضاهای ورزشی نیمه‌تمام شامل سالن ورزشی، استخر سرپوشیده و زمین ورزشی روباز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، از محل طرح متمرکز با عنوان "کمک به احداث ۲۵ استخر و سالن (تا ۱۸۰۰ متر مربع) و ۳۰ زمین ورزشی روباز" به پروژه‌های منتخب کمک شده است.

خطیبی اظهار کرد: اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی حوزه معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع، ارتقا و تأمین فضاها و زیرساخت‌های ورزشی را به جد دنبال می‌کند و با لحاظ کردن عواملی نظیر سرانه فضای ورزشی، شرایط منطقه با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و میزان پیشرفت فیزیکی از توسعه طرح‌های ورزشی حمایت می‌کند.

وی با اعلام اینکه در برآورد میزان نیازها حوزه نظارت بر طرح‌های عمرانی، معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ضمن اخذ اطلاعات و مستندات از دانشگاه‌ها، با اداره کل تربیت‌بدنی همکاری نزدیکی دارد، گفت: سال گذشته از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای متمرکز ستاد، مبلغ ۲۹ میلیارد تومان به ۱۹ سالن ورزشی با زیربنای ۲۷ هزار و ۲۴۶ مترمربع، دو استخر سرپوشیده با زیربنای سه هزار و ۶۰۰ مترمربع و ۲۶ زمین ورزشی روباز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پرداخت شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: با توجه به نقش فضاهای ورزشی در ارتقای شادابی، نشاط محیط‌های دانشگاهی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان، این معاونت حداکثر تلاش خود را برای تقویت هرچه بیشتر اعتبارات طرح مذکور در سنوات آتی به کار خواهد گرفت.

کد خبر 577257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.