آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار در قم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان کار از سطح شهر از ابتدای خردادماه در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، احمدرضا شفیعی در نشست مشترک با مسئولان یگان انتظامی و اجرایی شهرداری، اظهار کرد: شهر مقدس قم به لحاظ موقعیت خاص مذهبی و جغرافیایی خود از جایگاه ویژه‌ای در بین کلان‌شهر برخوردار بوده است و ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و مؤثر در جهت ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران شهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به‌ویژه در بحث کاهش تخلفات شهری و آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی ناشی از فعالیت غیرمجاز افراد سودجو که با سوءاستفاده از احساسات و عواطف انسانی به عناوین و شیوه‌های مختلف حقوق سایر شهروندان را مورد تعدی قرار داده و به اشکال گوناگون مبادرت به تکدی‌گری می‌کنند که ساماندهی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه در همین خصوص فاز نخست طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان و کودکان خیابانی از ابتدای خردادماه به مدت یک هفته اجرا می‌شود، افزود: در این طرح علاوه بر فعالیت گسترده اکیپ‌های جمع‌آوری، واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق هشت‌گانه نیز اقدامات نظارتی خود را در سطح شهر بخصوص پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران به‌طور مستمر و گسترده خواهند داشت و در همین راستا جلسات متعدد و هماهنگی‌های کامل بین دستگاه‌های قضائی و انتظامی و مرتبط استانی صورت گرفته است.

وی ضمن قدردانی از اهتمام ویژه دادستان و معاونان دادستانی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع تخلفات شهری که نقش بسزایی در جهت تأمین رفاه و امنیت زائرین و مجاوران را داشته است، تصریح کرد: در این طرح اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری با بهره‌گیری از گشت ویژه و نامحسوس ستاد و ناظران عالی و مأموران رفع تخلفات شهری مناطق با بررسی و نظارت در سطح شهر با هرگونه تخلفات شهری به‌خصوص فعالیت متکدیان و کودکان خیابانی برخورد قاطع خواهد کرد.

شفیعی با تأکید بر اینکه حضور متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهر علاوه بر اینکه چهره شهر را آلوده و مخدوش می‌سازد، بستر ارتکاب جرم و جنایت را نیز مهیا می‌کند، گفت: این متکدیان که بیشتر از استان‌های هم‌جوار هستند، با سوءاستفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی شهروندان مبادرت به تکدی‌گری کرده است و روزانه از این راه درآمدهای زیادی را عاید خود می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر شهروندان به‌جای کمک به این‌گونه اشخاص کمک‌های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی معتبر در سطح شهر ارائه دهند، به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید، اما با کمک به متکدیان زمینه سوءاستفاده و فعالیت بیشتر آن‌ها را فراهم می‌کنند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، آئین‌نامه‌ای به‌منظور اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاه‌های اجرایی در خصوص مبارزه با تکدی گری، جمع‌آوری، شناسایی و تعیین وضعیت این افراد تعیین و تصویب شده است و دستگاه‌های مربوطه موظف به انجام آن هستند.

کد خبر 577166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.