۱۲ سند همکاری بین ایران و عمان امضا شد

ایران و عمان در جریان سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی به مسقط، ۱۲ سند همکاری در حوزه‌های سیاسی، حمل‌ونقل ، همکاری‌های دیپلماتیک، اقتصادی و گردشگری امضا کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _دوشنبه، دوم خردادماه_ در راستای تقویت دیپلماسی همسایگی و گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دعوت «هیثم بن طارق آل سعید»، سلطان عمان، به این کشور سفر کرد.

در این سفر ۱۲ سند همکاری میان مقامات ارشد دو کشور در حوزه‌های انرژی، سیاسی، حمل‌ونقل، همکاری‌های دیپلماتیک، روابط تجاری و اقتصادی، علمی، محیط زیست و ورزشی به امضا رسید.

این اسناد توسط وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان و همتایان عمانی آنها امضا شده است.

به گزارش ایمنا، این پنجمین سفر خارجی آیت‌الله رئیسی در طول دوره فعالیت دولت سیزدهم و نخستین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان در دوره سلطان جدید این کشور است و پیش‌تر در راستای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هیئتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران هفته گذشته به این کشور سفر کردند.

کد خبر 577153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.