دستگیری عامل کلاهبرداری از مردم در «سایت دیوار»

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که از طریق سایت دیوار سه نفر را فریب داده و بیش از سه میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده بود با تلاش کارشناسان این پلیس در تهران دستگیر شد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درپی شکایت سه نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در سایت دیوار از آنان کلاهبرداری کرده، پرونده‌ای در پلیس فتای استان اصفهان به جریان افتاد.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکیان قصد خرید آهن و پروفیل از دیوار داشته که با آگهی در این خصوص مواجه می‌شوند و وقتی با فرد آگهی‌دهنده تماس حاصل می‌کنند از آن‌ها می‌خواهد تا مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت به‌حسابش واریز کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: شاکیان هم مبلغ درخواستی را به‌حساب فروشنده واریز می‌کنند اما پس از چند روز که هیچ کالایی برای آن‌ها ارسال نمی‌شود با او تماس می‌گیرند و متوجه می‌شوند که وی دیگر جوابگوی تماس‌های آن‌ها نیست.

وی با بیان اینکه متهم با این ترفند توانسته بود بیش از سه میلیارد ریال از شاکیان کلاهبرداری کند، افزود: با اقدامات پلیسی، مشخص شد این فرد شیاد برای فریب مال‌باختگان از حساب‌های بانکی شرکت‌های مرتبط با فروش آهن‌آلات استفاده کرده و پس از واریز وجوه، آهن‌آلات خریداری‌شده را تحویل می‌گرفته است.

سرهنگ مرتضوی اظهار کرد: با رصد هوشمندانه و یک سری اقدامات پیچیده اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم دریکی از محلات شهر تهران دستگیر و پس از اقرار صریح به جرم خود برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کد خبر 577144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.