هشدار یک فعال بازار مسکن در خصوص افزایش قراردادهای زیرزمینی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشوری قرار بر برخورد با مشاوران متخلف است گفت: البته این مورد با مصوبه‌ای که درشرایط کرونا حاکم بود متفاوت است.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد مقرر شده است.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند برخورد می‌شود. حال اگر افرادی خود بدون رجوع به مشاوران املاک، اقدام به انعقاد قرارداد کردند و سقفی بالاتر از مصوبه مذکور را در نظر گرفتند تکلیف چه می‌شود؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان تصریح کرد: ممکن است چنین تصمیماتی به افزایش قراردادهای زیرزمینی و پیامدهای پس از آن نیز منجر شود.

جهانگیری با بیان اینکه بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشوری قرار بر برخورد با مشاوران متخلف است گفت: البته این مورد با مصوبه‌ای که در شرایط کرونا حاکم بود متفاوت است.

وی گفت: این مصوبه هرچند در اصل قابل قبول است و هدف مثبت دولت را در کمک به مستأجران نشان می‌دهد اما چندان کارشناسانه به نظر نمی‌آید، چون از ضمانت‌های لازم و قوی برای اجرای کامل برخوردار نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان تاکید کرد: اجرای چنین مواردی قانونی جامع‌تر لازم داشته و پشتیبانی قوه قضائیه را می‌طلبد.

کد خبر 577075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.