شهرداری مشکین‌دشت در مسیر احیای بافت فرسوده

سرپرست شهرداری مشکین‌دشت گفت: املاک قولنامه‌ای با عمر بنای بالاتر از ۳۰ سال در شهر مجوز تخریب و بازسازی دریافت می‌کند.

علیرضا صفرخانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از اعطای مجوز تخریب و بازسازی به املاک قولنامه‌ای با عمر بنای بالاتر از ۳۰ سال خبر داد و اظهار کرد: بر اساس صورت جلسه شورای عالی اداری برای املاک قولنامه‌ای دارای بنا با قدمت قبل از سال ۱۳۷۰ توسط شهرداری پروانه تخریب و بازسازی صادر می‌شود.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت صدور پروانه به واحد شهرسازی شهرداری مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند.

سرپرست شهرداری مشکین‌دشت تصریح کرد: در حال حاضر با تصمیم دیوان عدالت اداری صدور پروانه ساخت برای املاک قولنامه‌ای ممنوع شده است، اما در شهری همچون مشکین‌دشت که عمدهِ بافت آن قولنامه‌ای و فرسوده بوده و نوسازی آنها از طریق ساخت و ساز ضرورت دارد و چار اندیشی برای این مسئله امری ضروری است.

وی با بیان اینکه این موضوع از طریق نمایندگان مجلس از مبادی ملی و سازمان ثبت اسناد کشور و قوه قضائیه در حال پیگیری است، اضافه کرد: استمرار این ممنوعیت می‌تواند به درآمدهای شهرداری لطمه جدی بزند و منجر به کاهش چشمگیر صدور پروانه ساختمانی شود و قطعاً رشد ساخت و ساز غیرمجاز را در پی دارد.

صفرخانلو گفت: اگر به موجب حکم صادره شهرداری امکان به رسمیت شناختن املاک قولنامه‌ای را نداشته باشد، روند تملک بناهای قولنامه‌ای واقع در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی یا بازگشایی معابر نیز با وقفه مواجه می‌شود، لذا باید چاره‌ای جهت تسریع سنددار کردن این نوع املاک و اراضی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای یکی از مطالبات شهروندان است، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر و بر اساس صورت جلسه شورای عالی اداری برای املاک قولنامه‌ای دارای بنا با قدمت قبل از سال ۱۳۷۰ توسط شهرداری پروانه تخریب و بازسازی صادر می‌شود.

کد خبر 577051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.