بهره‌مندی شهروندان قم از تخفیف عوارض ساختمانی

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: اعمال تخفیف عوارض به دلیل انتفاع عمومی مسئله سنجیده‌ای است و موافقت شورای ششم شهر قم در مجموع با اعمال ۴۰ درصد تخفیف عوارض ساختمانی دلیل انتفاع حدود ۱۷۰۰ خانوار قمی موافقت کرده است.

حسین اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لایحه دریافت مجوز پرداخت نکردن مبلغ عوارض اضافه ارزش حاصل از کاربری با انتفاع بیشتر نسبت به مسکونی متعلق به یک واحد آموزشی در شهر قم، اظهار کرد: عوارض اضافه ارزش در واحدهای آموزشی، نباید بیشتر از عوارض مسکونی باشد.

وی ادامه داد: لایحه اعمال ۳۰ درصدی تخفیف عوارض ساختمانی به اداره کل راه و شهرسازی در آماده‌سازی و احداث اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان در قالب طرح ملی نهضت تولید مسکن، جهت ساخت مسکن عمومی نیز مورد توجه است و مبنای ۳۰ درصد در این طرح به دلیل انتفاع عمومی مسئله سنجیده‌ای است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص موافقت شورای ششم شهر قم برای اعمال تخفیف عوارض ساختمانی برای خانوارهای قمی، گفت: در مجموع شورای اسلامی شهر قم با اعمال ۴۰ درصد تخفیف عوارض در به دلیل انتفاع حدود ۱۷۰۰ خانوار قمی موافقت کرده است.

وی با اشاره به دریافت مجوز اجرای قرارداد وصول بهای خدمات مراکز صنفی اتاق اصناف توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، خاطرنشان کرد: یکی از الزامات تعالی و موفقیت یک سازمان، نظم در وصول درآمد است که در قالب این طرح برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عملیاتی شده است.

کد خبر 577042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.