ناوگان اتوبوسرانی کرج دچار نابسامانی است

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: ناوگان اتوبوسرانی شهر کرج در حال حاضر دچار نابسامانی‌ است و پاسخگوی نیاز مردم نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مریم قهرمانی صارم عصر امروز _یکشنبه، اول خردادماه_ در حاشیه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج، اظهار کرد: پیرو ارائه لایحه‌ای از سوی شهرداری جهت فروش و واگذاری ۱۵ دستگاه اتوبوس به شهرداری فردیس، با این لایحه به این دلیل که ناوگان اتوبوسرانی شهر کرج در حال حاضر دچار نابسامانی‌ست و پاسخگوی نیاز مردم نیست، مخالفم.

وی افزود: تذکراتی از باب ترمیم ناوگان و ایجاد اراده در ساماندهی اوضاع فعلی و ارائه خدمات مطلوب‌تر عنوان کردم که در این خصوص ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت شهروندان در این مبحث و ارائه نظرات و پیشنهادات و طرح انتقادات و پوزش از اینکه به‌دلیل تعدد پیام‌های ارسالی امکان انتشار آن میسر نیست.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: عمده مباحث مطروحه از سوی همراهان و شهروندان در خصوص بحث حمل و نقل عمومی مربوط به زمان انتظار در ایستگاه‌ها، نامناسب بودن امکانات اتوبوس‌ها، دودزا بودن برخی اتوبوس‌ها، کمبود تعداد اتوبوس‌ها در بسیاری خطوط، بحث دوگانگی در نحوه پرداخت کرایه، آموزش‌های مورد نیاز برای رانندگان محترم ناوگان و … است.

وی گفت: این مباحث ضمن دسته‌بندی و بررسی به مجموعه شهرداری جهت پیگیری و مرتفع شدن ابلاغ خواهد شد و جهت وصول نتیجه از ظرفیت قانونی و نظارتی در مجموعه شورای اسلامی شهر استفاده خواهم کرد.

قهرمانی صارم تصریح کرد: ناوگان اتوبوسرانی به‌دلیل کم هزینه بودن در مسافرت‌های شهری در میان سایر روش‌ها چنانچه از وضعیت مطلوبی برخوردار شود مورد استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت اما متأسفانه به‌دلیل نامطلوب بودن وضعیت ارائه خدمات و همچنین نابسامانی موجود آنچنان مورد استقبال نیست.

وی یادآور شد: متأسفانه در ۱۰ ماه گذشته نیز اقدامی که نوید بخش تغییر و ترمیم ناوگان حمل و نقل عمومی باشد صورت نگرفته است و حتی از فرصتی که دولت در فروش و واگذاری ۸۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری کرج با شرایط ویژه و قیمتی نازل، فراهم کرده بود به‌دلیل ناتوانی در تأمین منابع مالی توسط شهرداری بی‌اثر باقی‌ماند.

کد خبر 576943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.