ضرورت آموزش محله‌محور مصرف بهینه انرژی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به منظور مدیریت بحران باید محلات و ساکنان محلات را درباره مصرف بهینه انرژی آموزش دهیم که این امر در کنار توجه به کاهش بار مصرفی در ادارات اهمیت بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه فروش پیش از ظهر امروز _یک‌شنبه اول خرداد ماه_ در رزمایش تأمین برق پایدار و گذر از اوج مصرف ساختمان‌های اداری و خدماتی شهرداری اصفهان برگزاری این رزمایش را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: براساس آمار قریب به ۱۲۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این رزمایش همکاری می‌کردند.

وی با بیان اینکه این رزمایش در دو بخش برنامه‌ریزی شده است، افزود: هدف اصلی این رزمایش کاهش بار مصرفی برق در ادارات شهرداری اصفهان بود که به خوبی در طول یک ساعت محقق شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: انجام مانورها به یک سناریو برای برگزاری نیاز دارند که در این رزمایش این سناریو از قبل طراحی شده بود تا آمادگی لازم برای مواقع بحرانی شکل بگیرد و از سوی دیگر تیم‌های ارزیابی نیز شاخص‌های لازم را سنجش کنند.

شیشه فروش با تشکر از شهرداری اصفهان بابت این ابتکار عمل در برگزاری این رزمایش، یادآور شد: هدف این رزمایش مشارکت در یک اقدام مهم در استان در زمینه مصرف بهینه برق بود که همکاری خوبی فی مابین مدیریت شهری و شرکت توزیع برق شهر اصفهان صورت گرفت.

وی تاکید کرد: بر اساس گزارشی که در اتاق کنترل و پایش این رزمایش به صورت لحظه‌ای از سوی کارشناسان اداره برق ارائه شد، شاهد کاهش بار مصرفی برق نیم مگاواتی از طریق دیزل ژنراتورها و ۵ مگاواتی از طریق مصارف دیگر در ادارات شهرداری بودیم که قابل تقدیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از امضای تفاهم نامه شرکت توزیع برق با شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه همکاری‌هایی در زمینه تولید برق و کاهش مصرف برق صورت می‌گیرد.

شیشه فروش بر آموزش محله محور تاکید و خاطرنشان کرد: در مدیریت بحران شهر این امر تاکید شده که ما باید محلات و ساکنان محله‌ها را درباره مصرف بهینه انرژی آموزش دهیم.

کد خبر 576927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.