ضرورت ایجاد درگاه واحد صدور مجوز توسط شهرداری تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یرخی از مشکلات شهروندان مربوط به مجوز ساخت و ساز و نیز مجوز کسب و کار است که طرح «ایجاد درگاه واحد صدور مجوز توسط شهرداری» تلاش دارد آنها را رفع کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز _یکشنبه اول خردادماه_ در جریان شصت و چهارمین جلسه شورای شهر بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد درگاه واحد صدور مجوز» را در دستور کار قرار دادند.

مهدی اقراریان در خصوص این طرح اظهار کرد: طی ارزیابی‌های انجام شده یکی از مشکلات و مسائلی که شهروندان از آن یاد می‌کنند مربوط به مجوز ساخت و ساز و مجوز کسب و کار است که طرح یادشده تلاش دارد برخی مشکلات را رفع کند.

وی ادامه داد: طرح پیشنهادی با هدف رفع تنگناهایی از جمله عدم وجود شفافیت و اجرایی رویه‌های ناصحیح، پراکندگی پایگاه‌های داده و موازی کاری، عدم ارتباط مؤثر فرایندهای درون سازمانی و برون سازمانی ارائه شده است و شهرداری تهران سه ماه مهلت دارد تا لایحه طرح یادشده را به شورای شهر ارائه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه لایحه باید برنامه عملیاتی و فنی دقیق و زمانبندی شده را تضمین کند، گفت: اتصال به درگاه واحد ملی صدور مجوزهای کسب و کار، نظام احراز هویت واحد و یکپارچه شهروندان و کاربران درون و برون سازمانی در این لایحه باید تضمین شود.

در این جلسه علی اصغری قائمی نیز خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم متن به طرح اولیه بازگشت کند.

وی در تشریح علل این پیشنهاد یادآور شد: برخی موارد مبهم به طرح اضافه شده است و کلاً گواهی‌ها از متن ماده واحده حذف شده است، بنابراین پیشنهاد قائمی مبنی بر ارجاع به متن اولیه طرح و افزودن مباحث اتصال به درگاه ملی واحد صدور مجوزهای کسب و کار و زمان بندی و تعیین متولی شورای راهبری و ایجاد داشبوردهای مدیریتی به رأی گذاشته شد و با ۲۰ موافق به تصویب رسید و در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رأی خود طرح را تصویب و شهرداری را به ایجاد درگاه واحد صدور مجوزها ملزم کردند.

کد خبر 576916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.