کاهش ۵ مگاواتی مصرف برق ادارات شهرداری اصفهان

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برگزاری رزمایش تأمین برق پایدار در مناطق مختلف شهرداری اصفهان کاهش پنج مگاواتی مصرف برق را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیر سامع امروز _یکشنبه یکم خردادماه_ در رزمایش تأمین برق پایدار و گذر از اوج مصرف ساختمان‌های اداری و خدماتی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: امروزه موضوعات مربوط به مصرف بهینه آب و برق از تعارف، شعار و تجملات گذشته و یک ضرورت جدی محسوب می‌شود.

وی افزود: شاهد بودیم که در برخی از روزهای سخت کرونایی مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز عمومی و خدمات دهی و حتی منازل با قطعی برق مواجه می‌شدند، بنابراین مصرف بهینه انرژی و خاصه برق یک ضرورت است که تمام نهادها و افراد جامعه باید نسبت به آن حساس باشند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر با بیان اینکه «مدیریت سبز» در چندین جا کاربرد دارد که یکی از موارد مصرف آن در حوزه آب و انرژی است، تصریح کرد: جریان و مدیریت خوبی در این زمینه تحت عنوان بهینه‌سازی در شهرداری اصفهان از ادوار گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس اتفاقات خوبی همچون حضور کارشناسان مربوطه در بدنه شهرداری شکل گرفت و فرایندها و روش‌های مصرف بهینه ایجاد شد، این سلسله اتفاقات یک جریان است که اگر در بدنه دیگر نهادها و ادارات و کم کم در جامعه و منازل شخصی شکل گیرد به یک فرهنگ زیبا تبدیل می‌شود.

سامع خاطرنشان کرد: ساختمان‌های سازگار با محیط زیست از جمله موارد مهم در این عرصه است که می‌توان به آن پرداخت، شهرداری اصفهان نیز چند سالی است که در این زمینه مطالعات و تحقیقاتی داشته است.

وی تاکید کرد: اگر ادارات مختلف شهری، تحت عنوان ساختمان‌های سازگار با محیط زیست بسته‌های تشویقی را به افرادی که تمایل به ساخت چنین ساختمان‌هایی دارند، ارائه بدهند، اتفاقات خوبی در زمینه مصرف بهینه آب، برق، گاز و انرژی به نفع محیط زیست رقم می‌خورد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از موارد مهمی که باید روی آن تاکید و توجه داشت و برنامه‌ریزی خاصی در شهرداری اصفهان برای آن شود، تجهیز اماکن اسکان اضطراری در مواقع حساس و بحرانی همچون زلزله به منابع آب، برق مورد نیاز و امکانات بهداشتی است.

وی افزود: بوستان‌های بزرگ شهری می‌تواند از جمله نقاط هدف در این زمینه باشد، لذا باید یک برنامه‌ریزی خاصی در خدمات شهری شهرداری صورت گیرد.

سامع با اشاره به موفقیت رزمایش امروز در زمینه کاهش چشمگیر مصرف برق در ادارات شهرداری گفت: کاهش پنج مگاواتی مصرف برق در این یک ساعت رزمایش، ارزش بسیار بالایی برای شرکت توزیع برق، محیط زیست و حوزه سرمایه‌گذاری برق دارد که با مجموعه اقدامات شهرداری اصفهان رقم خورده است.

سامع با بیان اینکه خوشبختانه در مدیریت شهری اقدامات خوبی در یک دهه اخیر انجام شده و زیرساخت‌های لازم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: تقویت منابع انرژی خورشیدی در بین مناطق ۱۵ گانه، خرید دیزل ژنراتورها و تغییر در روش‌ها و رفتارها تنها بخشی از کارهای صورت گرفته در بدنه ادارات شهرداری است.

کد خبر 576904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.