قرار مرگ‌بار طلافروش تهرانی با دزدها

مرد طلافروش که در درگیری با دزدها مرتکب قتل شده بود، درخواست بخشش از قصاص دارد.

به گزارش ایمنا، رسیدگی به پرونده مرد طلافروشی که در درگیری با دزدان مرتکب قتل شده بود، از سال ۹۲ و با گزارش سرقت مسلحانه از فردی به نام رامین آغاز شد. دزدان با حمله به «رامین» کیف طلاها را سرقت و او را با ضربه‌های قمه مجروح کردند. تحقیقات پلیسی آغاز و رد سارقان در جریان پرونده‌ای دیگر پیدا شد و مأموران آن‌ها را دستگیر کردند.

متهمان با رد مال مالباختگان و سپردن وثیقه آزاد شدند؛ چند روز بعد از آزادی دزدان، رامین به اتهام قتل دستگیر شد. در جریان تحقیقات مشخص شد او برای گرفتن هزینه درمان با دزدان قرار گذاشته و با شلیک گلوله یکی از آن‌ها را کشته بود.

متهم مدعی بود که تیراندازی هوایی بوده، تیر کمانه کرده و به مقتول اصابت کرده بود. پس از رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران، حکم به قصاص متهم صادر و در دیوان عالی کشور تأیید شد.

مدتی بعد پدر مقتول فوت کرد و خواهر و برادران او، اولیای دم جدید شدند. تعدادی از آن‌ها رضایت دادند اما تعدادی دیگر خواستار قصاص بودند. با گذشت حدود ۹ سال از این جنایت و درحالی‌که رامین در برزخ بخشش و قصاص در زندان مانده بود، با ارسال نامه‌ای به دادگاه خواستار تعیین تکلیف خود شد.

در جلسه رسیدگی به این درخواست، رامین به قضات گفت: ۹ سال قبل برای درمانم ۱۴ میلیون تومان هزینه کرده و مطالبه این مبلغ را کردم. سارقان برای صحبت درباره این پول با من قرار گذاشتند و برای حفظ جانم اسلحه‌ای همراه بردم که در آنجا، دزدان به من حمله کردند.

وی افزود: به ناچار یک تیر شلیک کردم اما گلوله کمانه کرد و به مرد جوانی که همراه دزدان آمده بود، اصابت کرد. در این سال‌ها رضایت پنج نفر از اولیای‌دم را جلب کردیم اما سه نفر رضایت نمی‌دهند.

منبع: رکنا

کد خبر 576836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.