آیا توخل به ستاره‌‍‌های آکادمی اعتماد می‌کند؟

آبی‌های چلسی می‌توانند در هفته آخر فصل، برخی از استعدادهای برتر آکادمی خود را در لیگ برتر به میدان بفرستند؛ زیرا آن‌ها تلاش می‌کنند تا از جدایی تعداد بیشتری از جوانان خود جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رغم مشکلات آخر فصل، جایگاه چلسی در لیگ قهرمانان برای فصل آینده مطمئن است. شکست آرسنال مقابل نیوکاسل، تیم «توماس توخل» را از جایگاهی در میان بزرگان اروپا برای فصل ۲۰۲۲-۲۳ مطمئن کرد و با مالکیت جدید، سرانجام برنامه‌های تابستانی می‌تواند رو به جلو حرکت کند.

یک هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده است، و واتفورد امشب_ یکشنبه یکم خردادماه_ در استمفوردبریج با چلسی دیدار خواهد کرد. توخل به دنبال این است که تیمش به جای کسب رده چهارم، سوم شود اما در شرایطی که فشارها با کسب سهمیه از بین رفته، اکنون به سرمربی آلمانی این فرصت داده شده تا در بازی پایانی فصل، گزینه‌های متعددی برای چینش ترکیب خود را به کار بگیرد.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از بازیکنان در پایان فصل استمفوردبریج را ترک خواهند کرد، این فرصتی ایده‌آل برای میدان دادن به تعدادی از جوانان به نظر می‌رسد و به توخل اجازه می‌دهد تا به آن‌ها اعتماد کند. نگرانی‌های فزاینده‌ای در میان هواداران چلسی در مورد مسیر آکادمی مشهور این باشگاه به تیم اصلی وجود داشته است؛ زیرا تعداد زیادی از ستاره‌های آکادمی در چند سال گذشته باشگاه را ترک کرده‌اند.

موفقیت مارک گوهی و تینو لیورامنتو پس از جدایی از آبی‌ها در تابستان ۲۰۲۱، این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار داده است؛ بنابراین بازی کردن برخی استعدادهای نوجوان در حال حاضر می‌تواند برای چلسی در آینده کارساز باشد. این به توخل این امکان را می‌دهد تا نگاه مناسبی به آنچه آکادمی برای ارائه دارد داشته باشد، در حالی که به آن استعدادها نشان می‌دهد که راهی برای رسیدن به تیم اصلی چلسی هنوز وجود دارد.

اما چه کسانی کاندیدای حضور در بازی امشب و پیش‌فصل هستند؟

آیا توخل به ستاره‌‍ های آکادمی اعتماد می‌کند؟

هاری ویل:

ویل، درحال‌حاضر پیشتاز کسب جایزه بهترین بازیکن آکادمی چلسی است. به دنبال او افرادی مانند میسون مانت، ریس جیمز، کانر گالاگر و کالوم هادسون اودوی هم این شانس را دارند. این مهاجم همه کاره که می‌تواند در دفاع کناری یا هافبک نیز بازی کند، در این فصل بیش از هر بازیکن آکادمی توسط توخل فرصت حضور در تیم اصلی را دریافت کرده و در مجموع ۱۳۱ دقیقه در رقابت‌های جام حذفی داخلی حضور داشته است. این بازیکن ۱۸ ساله با ۹ گل و ۵ پاس گل در سطح رده سنی این فصل، هم برای زیر ۲۳ سال و هم برای زیر ۱۸ سال پیشرو بوده است. همچنین انگیزه بیشتری برای توخل وجود دارد که از او استفاده کند، با توجه به اینکه بازیکن ملی‌پوش جوان انگلیسی تنها یک سال از قرارداد فعلی‌اش باقی مانده است و فرصت‌های تیم اصلی احتمالاً هنگام شروع مذاکرات بر سر یک قرارداد جدید، مهم خواهد بود.

آیا توخل به ستاره‌‍ های آکادمی اعتماد می‌کند؟

لوئیس هال:

در ۱۷ سالگی، هال پس از بازی در پیروزی ۵-۱ چلسی در دور سوم جام حذفی انگلیس مقابل چسترفیلد تیم لیگ ملی، در ژانویه به شهرت رسید. این نوجوان که یک هافبک ایستا بود، درواقع در پست دفاع میانی بازی می‌کرد، اما با این حال پس از ۹۰ دقیقه بازی کامل، بازی را با یک پاس گل به پایان رساند. از آن زمان، هال به رده جوانان بازگشته است، و نزدیک به ۴۰ بازی در تمام رقابت‌ها در فصل فعلی انجام داده است او حالا این نقش را در تیم ۱۶ ساله‌ها و همچنین در تیم بزرگسالان بازی می‌کند. بنابراین، یک حضور دیگر در آن سطح در موقعیتی مطلوب‌تر می‌تواند پاداشی عادلانه برای بازیکنی باشد که به گفته آن‌ها در تیم، خیلی سریع‌تر از آنچه تصور می‌کردند پیشرفت کرده است.

آیا توخل به ستاره‌‍ های آکادمی اعتماد می‌کند؟

چارلی وبستر:

وبستر به عنوان استعداد بزرگ آکادمی چلسی در نظر گرفته می‌شود که چابکی و تعادل خود را با تکنیک فوق‌العاده و ضربه زدن دقیق به توپ ترکیب می‌کند که منجر به ایجاد پاس‌های خیره کننده و یک سری گل‌های دوربرد شده است. او یکی از پردرآمدترین بازیکنان در رده جوانان آبی‌ها است و انتظارات زیادی از این بازیکن ۱۸ ساله در این فصل می‌رفت، اما مانند بسیاری دیگر، او سال را بدون ثبات لازم آغاز کرد. با این حال، در چند ماه گذشته، او فرم خود را دوباره بازیابی کرد و نقش کلیدی در رقابت‌های زیر ۲۳ سال داشت تا از سقوط از دسته یک لیگ برتر به لیگ ۲ جلوگیری کنند. توخل حضور داشت تا شاهد درخشش وبستر در پیروزی روز آخر آبی‌ها مقابل تاتنهام باشد که بقای آن‌ها را تضمین کرد و می‌توانست به دنبال پاداش دادن به وبستر برای تحقق پتانسیل‌هایش باشد، زیرا هنوز اولین بازی او در بزرگسالان رخ نداده است.

آیا توخل به ستاره‌‍ های آکادمی اعتماد می‌کند؟

خاویر سیموئز:

خاویر سیمونز در حال حاضر سابقه یک دوره کوتاه مدت حضور در رده بزرگسالان را به نام خود دارد، او کارش را در ماه دسامبر مقابل برنتفورد در بحبوحه شیوع کووید -۱۹ در چلسی آغاز کرد. ستاره کابهام که کمی خارج از موقعیت اصلی خود در پست دفاع راست بازی می‌کرد، هنگام رویارویی با باشگاهی که در ابتدا چلسی او را از آن در سال ۲۰۱۶ به خدمت گرفته بود، عملکرد خوبی داشت. ممکن است در روزهای آینده شانس دیگری در کار باشد، اگرچه وضعیت قرارداد این بازیکن ۱۹ ساله احتمالاً علیه او کارساز خواهد بود. اکنون انتظار می‌رود سیمونز تابستان امسال با توجه قرارداد فعلی‌اش، چلسی را ترک کند و در این هفته‌ها، ساوتهمپتون، برایتون، نوریچ سیتی و واتفورد همگی در تلاش هستند تا او را به عنوان یک انتقال آزاد به خدمت بگیرند.

آیا توخل به ستاره‌‍ های آکادمی اعتماد می‌کند؟

جود سونسوپ بل:

این فصل برای این بازیکن که بسیاری در ابتدای فصل به چیزهای بزرگی در مورد او اشاره می‌کردند، فصل آسانی نبود. این مهاجم فصل گذشته در ۲۷ بازی ۱۹ گل به ثمر رساند، اما پس از انتقال دائمی به تیم زیر ۲۳ سال، تنها ۷ بار در ۳۴ بازی موفق به گلزنی شده است. چند دوره بیماری و مصدومیت به پیشرفت او کمکی نکرده است، با این حال هم موفق شد اولین بازی خود را در تیم اصلی مقابل برنتفورد در ماه دسامبر انجام دهد. فرم این بازیکن ۱۸ ساله در اواخر فصل بهبود پیدا کرد و او در رده زیر ۱۸ ساله‌ها برای پیروزی‌چلسی در فینال جام لیگ برتر مقابل فولام در کریون کوتیج، گل برتری را به ثمر رساند.

آیا توخل به ستاره‌‍ های آکادمی اعتماد می‌کند؟

دیلن ویلیامز:

استعداد ویلیامز از زمان امضای قرارداد با چلسی در پنجره نقل و انتقالات ژانویه و آمدن از دربی کانتی، نمایان شده است. او چندین بار در چمپیونشیپ زیر نظر وین رونی بازی کرده بود و سران تیم دربی کانتی تمایلی به از دست دادن مدافع چپ خود نداشتند؛ اما مشکلات مالی آن‌ها باعث شد که وقتی آبی‌ها به این بازیکن ۱۸ ساله علاقه‌مند شدند، نمی‌توانستند سد راه این بازیکن ۱۸ ساله باشند. چلسی قبلاً برای یافتن مدافعان چپ برای تیم‌های آکادمی خود تلاش می‌کرد، اما ویلیامز از زمانی که وارد تیم زیر ۲۳ سال شد، پیشرفت کرد. توخل به او فرصتی را برای حضور روی نیمکت تیم اول در جام حذفی داده است و اولین بازی در لیگ برتر ممکن است برای بازیکنی که تجربه بالایی دارد، دور از دسترس نباشد.

آیا توخل به ستاره‌‍ های آکادمی اعتماد می‌کند؟

بشیر همفریس:

در حالی که لوی کولویل در مواجه با بازیکنان بومی چلسی که هنوز اولین بازی خود را در تیم اصلی انجام نداده اند، مدافع میانی پیشرو باقی می‌ماند، هامفریس از او فاصله چندانی ندارد. امید می‌رفت که این بازیکن ۱۹ ساله در این فصل در خط دفاعی تیم زیر ۲۳ سال پیشرو باشد، اما در اوایل فصل دچار آسیب دیدگی شد. او اکنون کاملاً آماده است و بازگشت او به میادین همزمان با بهبود نتایج در اواخر فصل بود. با این حال، آینده هامفریس پس از تحریم‌های مالی در هفته‌ای که او قرار بود قرارداد جدیدی را با باشگاه امضا کند، در معرض خطر است. امید است که با حضور مالکان جدید آبی‌ها، اکنون بتوان به توافق رسید.

آیا توخل به ستاره‌‍ های آکادمی اعتماد می‌کند؟

جو هی:

جو بازیکنی بود که گل او در نهایت تیم زیر ۲۳ ساله‌های چلسی را از سقوط نجات داد، ضربه دقیقه آخر او مقابل تاتنهام در عوض لیدز یونایتد را محکوم به سقوط کرد. پس از آن، این بازیکن ۱۹ ساله می‌تواند با حضور در ترکیب اصلی تیم، پاداش دریافت کند. این هافبک در ۳۱ بازی خود در رده جوانان در این فصل ۶ گل و یک پاس گل به ثمر رساند، هرچند در تعدادی از آنها، از روی نیمکت به میدان آمده بود. جو هی که به میسون مانت تشبیه شده و در دوران رشد خودش، استیون جرارد را بت می‌دانست، این پتانسیل را دارد که بیشتر از این شکوفا شود و در استمفورد بریج بدرخشد.

آیا توخل به ستاره‌‍ های آکادمی اعتماد می‌کند؟

میسون برستو:

یکی از گزینه‌های اصلی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم در پیش فصل، برستو است که به عنوان آخرین خرید دائمی چلسی تحت مالکیت رومن آبراموویچ در تاریخ ثبت خواهد شد. این بازیکن ۱۸ ساله در ژانویه پس از تأثیرگذاری در لیگ یک برای چارلتون اتلتیک به آبی‌ها پیوست و با وجود اینکه چلسی می‌خواست پس از شکست برنتفورد، او را مستقیماً به کمپ تمرینی تیم اصلی بیاورد، اما برای نیم فصل دوم در تیم مدیسون یونایتد به شکل قرضی، ماند. برستو قبلاً مدتی را در زمین تمرین تیم اصلی گذرانده است، اما این به زمانی برمی‌گردد که در تابستان ۲۰۲۰ بازیکن میدستون یونایتد بود. او همچنین اخیراً زود از تعطیلات خود بازگشته تا به زیر ۲۳ ساله‌ها کمک کند تا از منطقه سقوط دور شوند، و اگرچه بخش‌های خشن در بازی برستو باید برطرف شود، او پتانسیل واقعی برای جلب نظر توخل را دارد.

کد خبر 576825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.