وجود ۱۵۰۰عنوان مجرمانه/۳۰عنوان مجرمانه بیشترین تولید پرونده را دارند

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه بیش از ۱۰سال است که لایحه جرم‌زدایی و قضازدایی در مجلس مطرح شده است، گفت: درحال‌حاضر یک‌هزار و ۵۰۰نوع عنوان جزایی داریم که فراوانی پرونده در این زمینه نداریم. تمام مسائل مدنظر ما در رابطه با ۳۰عنوان است که بیشترین تعداد تولید پرونده را دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد مصدق» با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که لایحه جرم‌زدایی و قضازدایی در مجلس مطرح شده است، اظهار کرد: درحال‌حاضر یک هزار و ۵۰۰ نوع عنوان جزایی داریم که فراوانی پرونده در این زمینه نداریم. تمام مسائل مدنظر ما در رابطه با ۳۰ عنوان است که بیشترین تعداد تولید پرونده را دارند و باید تلاش کنیم تا از این تعداد حدود شش مورد جرم‌زدایی و قضازدایی شود.

وی افزود: به عنوان مثال برخی موضوعات مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی که امروزه به عنوان جرم تلقی شده است، باید جرم‌زدایی و به کمیسیون‌های مربوطه یا شورای حل اختلاف واگذار شود و مشکلات هر سازمان برای حل و فصل باید به خود سازمان واگذار شود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: معاونت حقوقی قوه قضائیه برنامه‌های خود را در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه داده و در رابطه با آن، جلسات مختلفی صورت گرفته است که پس از جمع‌بندی موارد و تصویب لایحه مذکور، نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با اشاره به حمایت و کمک دستگاه قضا پیرو اجرای برنامه هوشمندسازی یارانه‌ها در کشور، اظهار کرد: قوه قضائیه در این زمینه به عنوان بازوی نظارتی در کنار دولت یاری خواهد رساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق اظهار کرد: دولت با اهتمام تمام به موضوع اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها ورود کرده و دستگاه قضا هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر 576799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.