اقتدار شورای شهر باید حفظ شود

نماینده ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای اسلامی شهر فرصتی است که می‌توان از تریبون آن هر حرف حقی را زد، بنابراین باید اقتدار آن حفظ شود، البته زمانی این اقتدار حفظ می‌شود که مطالعات پیرامون موضوعات و مباحث عمیق باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم نصراصفهانی امروز _یکشنبه یکم خردادماه_ با حضور در چهل‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر که در آستانه سال روز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در آزادسازی خرمشهر عظمت اسلام و ذلت دشمنان را شاهد بودیم. نخل‌های سر بریده و خانه‌های ویران نمادی از جنایت دشمن بود، اما خداوند با آزادسازی خرمشهر درس بزرگی به همگان داد.

وی ادامه داد: امروز که شرایط آن زمان را یادآوری می‌کنیم به این نکته می‌رسیم که جز دست خدا هیچ چیز در این اتفاق دخیل نبود؛ البته ذکر این نکته مهم است که ما تدبیر داشتیم و برنامه‌ریزی می‌کردیم، اما خداوند بود که ما را هدایت کرد تا اهداف و مأموریت مهمی را به سرانجام برسانیم.

عضو ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: پس از آزادسازی خرمشهر تلاش‌های فراوانی جهت تضعیف سپاه اسلام انجام می‌شد، اما دشمن چاره‌ای جز تسلیم در برابر پیروزی رزمندگان کشور نداشت.

وی با بیان اینکه معتقد هستیم فرمان ولایت باید اجرا شود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم و مسئولان اصفهان فرمودند "ما از این شهر انتظار زیادی داریم و اصفهان باید در اداره کشور نقش مهمی داشته باشد"، در این راستا یکی از نقاطی که می‌تواند صف‌شکن باشد، شورای اسلامی شهر است.

نصراصفهانی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان باید فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی را جدی بگیرند، تصریح کرد: در دوره‌های قبل مدیریت شهری اگر اصفهان را رها می‌کردیم به طور مثال ارتفاعات بدون ضابطه ایجاد و وضعیت این شهر مانند بسیاری دیگر از شهرها از نظر ساخت‌وساز دچار مشکل می‌شد، پس باید به جایگاه اصفهان و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، دقت و به بهترین شکل بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان همیشه در تمام حوزه‌ها پیشتاز بوده است و این جایگاه باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: شورا اسلامی شهر فرصتی است که می‌توان از تریبون آن هر حرف حقی را زد، بنابراین باید اقتدار آن حفظ شود، البته زمانی این اقتدار حفظ می‌شود که مطالعات پیرامون موضوعات و مباحث عمیق باشد.

عضو ادوار پیشین شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: فرصت خدمت‌گذاری به سرعت می‌گذرد، اما انتظار داریم در این دوره از شورای اسلامی شهر به مطالبات مردم پاسخ داده شود و در این راستا شورای ششم باید اقداماتی ماندگار و تأثیرگذار انجام دهد، لذا لازم است اقدامات وقت‌گیر را رها کنیم و به سمت اقدامات اولویت‌دار گام برداریم.

وی تصریح کرد: خط شکستن تنها در جبهه و جنگ نیست، در شرایط حساسی قرار داریم و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر موضوع جهاد تبیین تاکید دارند، پس باید بیان کنیم که چه اقداماتی انجام شده است و چه مسیری را در طول ۴۰ سال گذشته رفته‌ایم.

نصراصفهانی تاکید کرد: همان‌طور که شهدا در دفاع مقدس منویات امام خمینی (ره) را اجرا کردند، باید تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به اصفهان می‌تواند فرصتی باشد تا مناطق محروم و درگیر مشکلات خاص مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز اصفهان به عنوان استانی برخوردار شناخته می‌شود، بنابراین باید مسائل این شهر و استان همراه با اعداد و ارقام برای افرادی که در جایگاه تصمیم‌سازی قرار دارند، تبیین شود.

عضو ادوار پیشین شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جایگاه موزه دفاع مقدس اصفهان، خاطرنشان کرد: شهرداری می‌تواند موزه دفاع مقدس را اداره کند، در تهران نیز شیوه مدیریت موزه در همین مسیر است و این موضوع می‌تواند در اصفهان نیز اجرا شود.

کد خبر 576794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.