ورود گردوغبار به کشور/اهواز گرم‌ترین و بجنورد سردترین مراکز کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به شکل‌گیری توده گردوخاک در عراق و ورود آن به ایران گفت: طی امروز و فردا یکم و دوم خردادماه، اهواز با دمای ۴۳ و ۴۵درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بجنورد با دمای پنج و ۱۱درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «صادق ضیاییان» درخصوص شرایط جوی کشور اظهار کرد: روز یکشنبه _اول خردادماه_ در شمال‌غرب و استان‌های ساحلی خزر و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه _دوم و سوم خردادماه_ نیز در نوار شمالی کشور افزایش دما رخ خواهد داد. این افزایش دما در شمال شرق بین هشت تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز یکشنبه در برخی نقاط شرق، جنوب شرق، مرکز و جنوب کشور، وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در منطقه زابل طوفان گردوخاک رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه و سه‌شنبه با شکل‌گیری توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به کشور، در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه چهارم خردادماه کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد و دریای خزر در این روز مواج خواهد بود، اظهار کرد: دوشنبه در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و همین وضعیت طی روز سه‌شنبه در شمال غرب رخ خواهد داد.

بارش باران در استان‌های ساحلی خزر

ضیاییان با بیان اینکه چهارشنبه و پنجشنبه چهارم و پنجم خردادماه نیز در استان‌های ساحلی خزر بارش خواهیم داشت و خلیج فارس نیز امروز مواج است، با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا دوم خرداد قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گردوخاک با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه سوم خرداد قسمتی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گردوخاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا یکم و دوم خردادماه، اهواز با دمای ۴۳ و ۴۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بجنورد با دمای پنج و ۱۱ درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور است.

به گزارش ایمنا، دمای هوا تاکنون حدود یک تا یک و نیم درجه بالاتر از حد نرمال بوده است و در مدت باقی مانده سال نیز همچنان با دمای بیشتر از حد نرمال مواجه خواهیم بود. به خصوص انتظار می‌رود دمای هوا در نوار غربی کشور یعنی استان‌های همسایه زاگرس، بین یک تا یک و نیم درجه و مابقی نقاط کشور حدود یک درجه بیش از حد نرمال باشد.

کد خبر 576792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.