وحشت تل‌آویو از حزب‌الله

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه، یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «فساد در خصوصی‌سازی را اصلاح می‌کنیم» نوشت: خصوصی‌سازی حقیقی، نه واگذاری‌های نامناسب، غیرمنطقی و خلاف قانون گذشته، رویکرد آیت‌الله رئیسی برای فرایند خصوصی‌سازی در دولت سیزدهم است؛ با این تأکید که خصوصی‌سازی باید با بازبینی نقادانه سیاست‌ها، رویکردها و عملکردهای گذشته دنبال شود. رئیس جمهور در این رابطه، اضافه کرد که خصوصی‌سازی به معنای رهاسازی نیست، بلکه سرآغاز هدایت، حمایت و نظارت بر عملکردها است. وی در این مسیر، کمک به توانمندسازی بخش خصوصی را محوری‌ترین اقدامی برشمرد که باید مورد توجه باشد.

سخنان رئیس‌جمهور که می‌توان از آن به عنوان نقشه راه خصوصی‌سازی کشور در دولت سیزدهم یاد کرد، روز گذشته در «اولین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در ایران» ایراد شد. این نشست با حضور صدها نفر از صاحب‌نظران، دست‌اندرکاران و متولیان برگزار شد تا طی آن کارنامه بیش از یک دهه‌ای خصوصی‌سازی در ایران، که ذیل تفسیر اصل ۴۴ قانون اساسی دنبال شده است، ارزیابی شود.

رویکرد نقادانه رئیس‌جمهور نسبت به خصوصی‌سازی‌ها در گذشته، مسبوق به سابقه است. به‌ویژه اینکه آیت‌الله رئیسی در مقام رئیس قوه قضائیه به‌صورت مستقیم با مخاطرات و پیامدهای منفی خصوصی‌سازی‌های ناروا و خلاف قانون روبه‌رو بوده است. در همین رابطه، اردیبهشت ۱۳۹۹، وی در مقام رئیس قوه قضائیه در سخنانی، مشکلات مربوط به حوزه خصوصی‌سازی را ناشی از اجرای نادرست اصل ۴۴ و واگذاری کارخانجات به افراد فاقد صلاحیت، مهارت، دانش و سرمایه دانست و گفت که گزارش‌های واصله از استان‌های کشور درباره مشکلات کارخانجات و مراکز تولیدی ریشه در همین مسائل دارد.

وی در این سخنان، با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای کارگران کارخانه‎‌هایی که بدون در نظر گرفتن شرایط، واگذار شدند‎، ادامه داد: «کارخانه‌ها به افرادی واگذار شدند که اهلیت نداشتند و آن‌ها کارخانه‌ها را با پول بانک‌ها و منابع مالی دولت گرفتند و با ناکارآمدی موجب توقف چرخه تولید و ایجاد مشکل برای کارگران شدند.»

وحشت تل‌آویو از حزب‌الله

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «وحشت تل‌آویو از جایگزینی حزب‌الله با روس‌ها در سوریه‌» نوشت: رژیم صهیونیستی حدود ساعت ۲۳ جمعه شب، برای چندمین بار ظرف هفته‌های اخیر به سوریه حمله کرد؛ حملاتی که این بار در آن برخلاف دفعات قبل، به جای موشک‌های هوا به زمین، از موشک‌های زمین به زمین استفاده شد.

حملات جمعه شب نشان داد که تنش‌های تل‌آویو-مسکو که منابع غیررسمی طی هفته‌های اخیر از آن صحبت می‌کنند، عمیق‌تر از آن چیزی است که گفته می‌شود، به خصوص که این حملات در کشاکش گزارش‌ها درباره کاهش حضور نیروهای روس در سوریه و جایگزینی نیروهای حزب‌الله اتفاق افتاده است.

رژیم صهیونیستی در آخرین ساعت شامگاه جمعه مجدداً به سوریه حمله کرد. در این حمله به ریف جنوبی دمشق، سه افسر پدافند ارتش سوریه کشته شدند و خساراتی به نزدیک منطقه زینبیه دمشق وارد شد؛ منطقه‌ای که طی سال‌های اخیر به دلیل حساسیت‌های موجود به‌ندرت مورد حمله قرار گرفته است. برخی گزارش‌های رسماً تأیید نشده حاکی از آن است که موشک‌های رژیم صهیونیستی در حمله جمعه شب به گاراژ نزدیک حرم اصابت کرده و باعث ایجاد آتش‌سوزی شده که البته بنابر گزارش‌ها این آتش‌سوزی مهار شده است.

بعد از چند حمله اسرائیلی‌ها به سوریه که آخرین آن جمعه هفته قبل انجام شد و جنگنده‌های اسرائیلی ۳۲ موشک از آسمان مدیترانه شلیک کرده‌اند، حملات جمعه شب یکی از شدیدترین حملات هفته‌های اخیر است. نکته قابل توجه در حملات جمعه شب، اینکه برای اولین بار رژیم صهیونیستی در این حمله از موشک‌های زمین به زمین استفاده کرده؛ رویدادی که نشان‌دهنده روند تصاعدی تنش‌ها بین تل‌آویو و مسکو است.

اخیراً کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش کرده بود که در ۱۶ مه ۲۰۲۲، روس‌ها در یکی از معدود واکنش‌ها به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه، یک موشک اس -۳۰۰ به سمت جنگنده اسرائیلی شلیک کرده‌اند که در واقع تیر اخطار روس‌ها به تل‌آویو قلمداد می‌شد. آلون بن‌دیوید، خبرنگار دفاعی کانال ۱۳، رژیم صهیونیستی به inews. co. uk/ می‌گوید: «کاملاً واضح است که روس‌ها از این واقعیت که ما در سوریه عملیات می‌کنیم خوششان نمی‌آید.

تعبیر من این است که روس‌ها می‌گویند شما روی یخ نازک راه می‌روید. مواظب باشید صبرمان تمام شده است.» البته پنج‌شنبه هفته‌ای که گذشت، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت که گزارش‌های رسانه‌ای در مورد استفاده ارتش روسیه از سامانه دفاع هوایی «اس -۳۰۰» علیه جنگنده‌های اسرائیلی در سوریه صحت ندارد، ولی اینکه اسرائیلی‌ها در حملات جمعه شب به جای استفاده از موشک‌های هوا به زمین، از موشک‌های زمین به زمین استفاده کرده‌اند، نشان‌دهنده جدی شدن رویارویی روس‌ها با اسرائیل در سوریه در گرماگرم جنگ اوکراین است.

وحشت تل‌آویو از حزب‌الله

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «عصبانیت دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها از محبوبیت فراگیر سرود «سلام فرمانده»» به بررسی پرداخت و نوشت: «سلام فرمانده» مرزها را درنوردیده و بر زبان مشتاقان انقلاب و منتظران مهدی موعود (عج) در دیگر کشورها نیز جاری است. معرفت‌افزایی دارد و در هر جغرافیا به حق‌طلبان فرصت تجدید بیعت می‌دهد. از این‌رو، عصبانیت بدخواهان انقلاب اسلامی و مزاحمان ظهور و پادوهای داخلی آنها از فراگیری محبوبیت «سلام فرمانده» قابل درک است.

این سرود فاخر که عصر جمعه نیز در مصلای امام خمینی (ره) و در جوار اردیبهشت کتاب هم‌خوانی شد، نمایانگر افق زیبای پیش‌روی نسل تازه است و دشمنی‌های نو به نو و تهدیدات فرهنگی معاندان را با چالش جدی روبه‌رو ساخته است. حجت‌الاسلام نعیمی، تهیه‌کننده این اثر گران‌مایه به فارس می‌گوید؛ «امروز به لطف آقاجانمان شاهد آن بودیم که از چندین کشور از جمله سوریه، لبنان و فرانسه درخواست پخش با زیرنویس از ما شد.» وی تشکیل گروه «ماح» را مقارن با سالروز شهادت حاج قاسم در سال گذشته عنوان کرده و می‌گوید که تشکیل گروه «ماح» (ملت امام حسین) در کنار تربیت نسل دهه ۹۰ توأمان به ذهن ما رسید و خدا را شکر شهید زنده ما را تنها نگذاشت.

حجت‌الاسلام نعیمی به دست‌گیری و هدایتگری حضرت ولی‌عصر (عج) در تمام مراحل ساخت «سلام فرمانده» اشاره می‌کند تا جایی که علی‌رغم اتمام کار با دیدن جمله «عهد می‌بندم» در دیواره‌های مسجد جمکران بلافاصله متن شعر را «به عهد می‌بندم» تغییر داده‌اند.

وحشت تل‌آویو از حزب‌الله

کد خبر 576787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.