امسال در بخش خانگی خاموشی نخواهیم داشت

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارتخانه نیرو و صمت منعقد شده که براساس آن، مدیریت مصرف برق با اعمال محدودیت مصرف برای صنایع انجام خواهد شد و هیچ‌گونه خاموشی در بخش خانگی نخواهیم داشت.

«سیدمحمدرضا نوحی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس آخرین آمار، در تاریخ سی‌ام اردیبهشت‌ماه، پیک بار شب در استان اصفهان ساعت ۲۱:۰۷ دقیقه بوده که در این ساعت ۳۷۳۷ مگاوات برق در اصفهان تولید، ۴۵۹۵ مگاوات مصرف و ۸۵۸ مگاوات از شبکه سراسری وارد شبکه استان اصفهان شده است.

وی افزود: در مقایسه با اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰، میزان مصرف برق در استان کاهش یافته است، زیرا امسال هوا خنک‌تر بوده و بسیاری از مردم هنوز از وسایل سرمایشی استفاده نمی‌کنند.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: سال گذشته در تاریخ سی‌ام اردیبهشت‌ماه، پیک مصرف روز در ساعت ۱۳:۵۱ دقیقه بوده که در این ساعت در کل کشور ۵۲ هزار و ۱۳۲ مگاوات و امسال در این ساعت ۴۶ هزار و ۱۳۸ مگاوات برق مصرف شده؛ همچنین در پیک شب در سال گذشته ۵۰ هزار و ۳۹۸ مگاوات و امسال ۴۸ هزار و ۵۶۲ مگاوات برق مصرف شده است.

نوحی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار بر این است که مدیریت بار با صنایع انجام شده و خاموشی برای مصارف خانگی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارتخانه نیرو و صمت منعقد شده که براساس آن، مدیریت مصرف برق با اعمال محدودیت مصرف برای صنایع انجام خواهد شد و هیچ‌گونه خاموشی در بخش خانگی نخواهیم داشت.

کد خبر 576763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.