شفاف‌سازی نوعی آسیب‌شناسی حکومتی و اداره جامعه است

نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: درحقیقت شفاف‌سازی نوعی آسیب‌شناسی حکومتی و اداره جامعه است که باید به آن آسیب‌های آن توجه کرد؛ در غیر این صورت به ماهیت شفاف‌سازی ضربه خواهد زد.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اقناع افکار عمومی در طرح شفافیت قوای سه‌گانه اظهار کرد: یکی از مسائلی که بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند ماهیت و فرهنگ شفاف‌سازی در ابعاد مختلف اداره کشور است. البته شفاف‌سازی استثناهایی نیز در راستای مطالب کلی و سری نظام در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی دارد که نمی‌توان این گونه مسائل را به صورت شفاف برای جامعه معرفی کرد، زیرا خلاف سیاست‌های اداره کشور است.

وی ادامه داد: اگر مسائل سری کشور به صورت شفاف بیان شود دشمن به مطالب دسترسی پیدا می‌کند و ممکن است عملیاتی بر ضد آن انجام دهد. لذا رعایت مسائل طبقه‌بندی شده اطلاعاتی و امنیتی کشور در ساختار شفاف‌سازی باید برنامه‌ریزی شده باشد.

نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی سران سه قوه یعنی حضور به موقع بر سر مسئولیت‌هایی که دارند، یعنی ارائه برنامه‌های پیشرفت و عدالت جامعه و کمک گرفتن از نخبگان کشور برای تکمیل آن برنامه‌ها که این موضوع جزو ماهیت شفاف‌سازی است.

وی اضافه کرد: شفاف‌سازی یعنی جلوگیری از هرگونه آسیبی که برای برنامه و اداره کشور مطرح است در حقیقت شفاف‌سازی نوعی آسیب‌شناسی حکومتی و اداره جامعه است که باید به آن آسیب‌های آن نیز توجه کرد؛ در غیر این صورت به ماهیت شفاف‌سازی ضربه خواهد زد.

سالک ادامه داد: شفاف‌سازی به معنای آینده‌نگری برای کشور است. جلوگیری از هرگونه تجاوز به حقوق براساس اجرای عدالت در جامعه از مصادیق شفاف‌سازی است، اجرای عدالت براساس حقوق مردم و بیت‌المال به خودی خود ماهیت شفاف‌سازی را به همراه دارد. بنابراین اجرای عدالت رأس حرکت سران سه قوه برای موضوع شفاف‌سازی است.

وی گفت: شفاف‌سازی نشان دادن عملکرد دشمن به توده مردم با مستندسازی و ارائه دلایل قانع کننده است و شفاف‌سازی که از مصوبات مجلس بوده است باید به معنای واقعی کلمه اجرا شود و در غیر این صورت اگر مانند بعضی از قوانین مورد بی‌توجهی قرار بگیرد همان حرکت‌های گذشته ایجاد خواهد شد و معضلاتی را برای جامعه به وجود خواهد آورد.

نماینده ادوار گذشته در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شفاف‌سازی سرعت عمل جامعه را در سطح رقابت بین‌المللی بالا می‌برد، شفاف‌سازی به معنای آشکار کردن توطئه‌های دشمن علیه نظام است.

به گفته وی، دشمنان از بی‌اطلاعی مردم سوءاستفاده می‌کنند اما وقتی مسائل شفاف شود یعنی مردم مطلع هستند و نقشه‌های منافقان و جریان‌های استکباری دیگر حاصلی نخواهد داشت. از این‌رو معتقدم طرح شفافیت قوای سه‌گانه طرح خوبی است و نقش اساسی در کشور دارد.

کد خبر 576739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.