آیا میزان شیوع آبله میمون در تابستان سرعت می‌گیرد؟

مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در قاره اروپا هشدار داده است که سرایت ویروس نادر آبله میمون می‌تواند در فصل تابستان سرعت بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آبله میمون یک بیماری نادر است که توسط ویروس آبله میمون ایجاد می‌شود؛ این ویروس عموماً در مناطق دورافتاده مرکز و غرب آفریقا رخ می‌دهد. ویروس عامل بیماری آبله میمون برای اولین بار در سال ۱۹۵۸ میان میمون‌های در قفس حبس شده مشاهده شده است؛ سپس یک دهه پس از آن در سال ۱۹۷۰ اولین مورد انسانی ثبت شده است.

مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در قاره اروپا اعلام کرده است که انتظار می‌رود اروپا در ماه‌های آینده با موجی از موارد ابتلا به آبله میمون مواجه شود. با شروع شدن فصل تابستان گردهمایی‌های جمعی، جشن‌ها و مهمانی‌ها، سرعت انتقال ویروس سرعت پیدا می‌کند. تعداد مبتلایان به بیماری آبله میمون ممکن است افزایش پیدا کند زیرا موارد شناسایی شده در بین افرادی است که علائم این بیماری را نمی‌دانند.

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ده‌ها مورد ابتلا به آبله میمون در آمریکا، کانادا، استرالیا، بریتانیا، فرانسه، پرتغال، سوئد و دیگر کشورهای اروپایی شناسایی شده است. این بیماری زمانی انتقال پیدا می‌کند که فردی با فرد دیگر، حیوان یا مواد آلوده به آن ویروس در تماس نزدیک باشد؛ ویروس عامل آن نیز می‌تواند از طریق ترک پوست، دستگاه تنفسی یا از راه چشم، دهان و بینی وارد بدن شود. در همین حال، انتقال از حیوان به انسان ممکن است از طریق گاز یا چنگ گرفتن رخ دهد.

کد خبر 576693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.