توسعه گردشگری و اقتصاد در گروی توجه به سرمایه‌گذاران

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تصویب لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و تخفیف ۹۹ درصد عوارض هتل‌سازی در شورای ششم فرصتی دوساله برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری فراهم کرده است.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جزئیات لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و تخفیف ۹۹ درصد عوارض هتل‌سازی، اظهار کرد: بیکاری یکی از بحث‌های مهم در حوزه مشکلات شهری اصفهان بوده و اشتغال در سطح شهر از مسائل مهم است، از سوی دیگر نیز قرار نیست که چالش‌های اشتغال‌زایی تنها با تولید و صنعت رفع شود.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که می‌تواند خدمات خوبی در حوزه اشتغال‌زایی داشته باشد، صنعت توریسم و گردشگری است و علاوه‌بر اشتغال‌زایی بستر مناسبی برای ارائه خدمات دیگری در سطح استانی، کشوری و بین‌المللی خواهد بود، اما در اصفهان لازم است زمینه‌سازی بیشتری برای توسعه این صنعت و بهره‌برداری بیشتر از آن فراهم شود، در این راستا حداقل اقدامی که می‌توان انجام داد توجه به ایجاد اقامتگاه‌ها و مهمان‌پذیرها است، در کل استان حدود ۱۰ هزار تخت برای اقامت گردشگران و توریست‌ها وجود دارد، این در حالی است که اصفهان نیازمند دو برابر این آمار برای اتاق و تخت است.

وی خاطرنشان کرد: برای تشویق سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و تخفیف ۹۹ درصد عوارض هتل‌سازی بررسی شد و در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب رسید.

حاج رسولی‌ها با تاکید بر اینکه تصویب لایحه تخفیف ۹۹ درصد عوارض ساخت هتل‌سازی در شورای ششم شهر اصفهان کمک بزرگی برای توسعه گردشگری و اقتصاد است، گفت: مهلت این مصوبه برای دو سال است، در این بخش وظایفی که بر عهده شورای اسلامی شهر اصفهان بوده انجام شده است و باید به موازات آن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز برای افرادی که به دنبال ساخت‌وساز در راستای توسعه گردشگری هستند، تسهیلاتی را مد نظر قرار دهد.

وی در خصوص استقبال سرمایه‌گذاران از طرح تخفیف ۹۹ درصدی پرداخت عوارض ساخت هتل‌سازی، اظهار کرد: در حال حاضر بستر انجام این کار در اصفهان فراهم شده است و سیاست مدیریت شهری و شورای ششم شهر اصفهان این است که با انجام این برنامه‌ها قطب گردشگری را بیشتر از گذشته فعال کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اصفهان ظرفیت بالقوه‌ای برای توسعه گردشگری دارد که باید این ظرفیت بالفعل شود، مدیریت شهری نیز تبلیغات گسترده‌ای را در سطح کشوری و بین‌المللی برای جذب گردشگران و رونق حوزه گردشگری در شهر اصفهان انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و تخفیف ۹۹ درصد عوارض هتل‌سازی که مورد تصویب شورای ششم شهر اصفهان بوده است فرصتی دوساله برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری فراهم کرده است.

کد خبر 576659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.