۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
تدوین طرح جامع ایمنی شهر کاشان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر داری کاشان از فراخوان شناسایی مشاور جهت تدوین طرح جامع ایمنی شهر کاشان در برابر حریق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمنی از مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه‌ریزی شهری است. نوع طراحی فضاها و اماکن حیاتی شهر نقش به‌سزایی در کاهش و مدیریت حوادث دارد و تضمین کننده امنیت شهر و شهروندان است.

محمدعلی پیراسته در خصوص تدوین طرح جامع ایمنی کاشان، اظهار کرد: اساساً طرح‌های جامع ایمنی بر پیشگیری قبل از وقوع استوار هستند و با توجه به شناسایی ۵۳ مخاطره در کشور که بیش از ۳۰ مورد آن در شهر کاشان قابلیت وقوع دارد، الزام به تدوین و اجرایی شدن طرح‌های جامع ایمنی در برابر مخاطرات شهری برای شهر کاشان بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه زلزله، سیل، فرونشست زمین و آتش‌سوزی از مخاطرات مهم شهری است، افزود: حرائق از مهمترین و قابل وقوع‌ترین حوادث پیش رو جهت الزام به تهیه طرح‌های پیشگیرانه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: طرح جامع ایمنی در برابر حریق موجب کاهش خطرپذیری شهر در برابر حریق شده و می‌تواند در چارچوب طرح‌های توسعه شهری به ایمنی بناها و فضاهای شهری کمک کرده و با کاهش وقوع آتش‌سوزی‌ها باعث کاهش خسارت جانی و مالی به مردم و حفظ سرمایه‌های کشور گردد.

پیراسته تصریح کرد: با توجه به نیاز شهر کاشان و تاکید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر تدوین طرح جامع ایمنی حریق توسط شهرداری‌ها، این طرح پس از شناسایی مشاور ذی‌صلاح در سال جاری تدوین خواهد گردید و امید است با پایش مستمر مخاطرات شهری به سمت افزایش تاب آوری شهری حرکت قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 576622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.