گل‌کاری ۹ هزار مترمربع از باغچه‌های منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ۹ هزار مترمربع از باغچه‌های سطح این منطقه با ۲۲۵ هزار گلدان، گل‌کاری شده و جلوه زیبایی برای فضای سبز این منطقه ایجاد کرده است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در منطقه ۹ شهرداری اصفهان یک‌میلیون و ۱۷۰ هزار متر مربع فضای سبز وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز در اختیار منطقه ۱۶.۷ مترمربع و سرانه فضای سبز اکولوژیک منطقه ۱۸.۹ متر مربع است.

وی تصریح کرد: ۹ هزار متر از باغچه‌های سطح منطقه ۹ شهرداری با ۲۲۵ هزار گلدان، گل‌کاری شده و جلوه زیبایی برای فضای سبز این منطقه ایجاد کرده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه همواره باید مشکل کم‌آبی و خشکسالی را مد نظر داشت، خاطرنشان کرد: همواره باید بر استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم تاکید داشت تا علاوه بر بهره‌مندی از زیبایی و اثرات مثبت گل و گیاهان، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

وی ادامه داد: برای گل‌کاری گلدان‌های سطح منطقه و در راستای زیباسازی منظر شهری و افزایش نشاط و شادابی بین شهروندان، بیشتر از گل‌های فصلی با تنوع گونه‌ای شامل رعنا، آهار، پریوش، کوکب کوهی و بذری، شمعدانی، سلوی، ابری و دیگر گونه‌های مقاوم در برابر گرما، استفاده شده است.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: برای زیباسازی بهتر سطوح فضای سبز، همزمان کاشت نهال و درختچه، نظافت سرشاخه‌ها و جمع‌آوری تمام ضایعات گیاهی از سطح فضای سبز نیز در حال انجام است تا زیبایی منطقه ۹ بیش از پیش افزایش یابد.

وی با اشاره به ساماندهی سطل‌های زباله خیابانی در سطح منطقه ۹ شهرداری، افزود: ۱۴ سطل زباله قلکی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون ریال خریداری و نصب شده است و این ساماندهی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در طرح ساماندهی تابلوهای معابر و مساجد نیز ۵۰ تابلو با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیون ریال در محله‌های لادان و سودان نصب و تعویض شده است، گفت: به‌منظور ساماندهی پارک‌ها اعم از رنگ‌آمیزی المان‌ها، نصب نیمکت و سطل زباله در صورت نیاز، احداث محوطه‌های بازی و حرکت درمانی از دیگر اقدامات در دست اقدام شهرداری این منطقه است.

کد خبر 576620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.