قرارگاه جمعیت در شهرداری تهران راه‌اندازی می‌شود

شهردار تهران گفت: در صدد راه‌اندازی قرارگاهی در شهرداری با موضوع ارائه مشوق‌های لازم برای افزایش جمعیت راه‌اندازی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی با اشاره به تحقق وعده کاهش زمان صدور پروانه ساختمان در تهران تا خردادماه، اظهار کرد: در تلاش هستیم میانگین صدور پروانه را که از ۱۰ ماه تا بیش از یک سال طول می‌کشد را به دو ماه برسانیم که امیدواریم این هدف تا پایان خرداد ماه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ مرحله و نقطه اثر در صدور پروانه ساختمانی نقش دارند، تصریح کرد: ما بخش‌هایی که در داخل شهرداری است را تا جایی که به ایمنی آسیب نزند، تسهیل می‌کنیم و برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی نیز در حال هماهنگی هستیم.

شهردار تهران در خصوص اثرگذاری و فعالیت سازمان‌هایی در خارج از شهرداری در فرآیند صدور پروانه، تصریح کرد: برخی از این فرآیندهای صدور پروانه مربوط به سازمان‌ها و مجموعه‌های بیرون شهرداری است که رایزنی با آنها را شروع کرده‌ایم تا در کاهش صدور پروانه ساختمانی کمک کنند. باید سازمان‌ها کمک کنند، کار مردم است و همه باید دست به دست هم بدهند تا کار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد جزئیات "قرارگاه جمعیت"، گفت: ما به دنبال عنوانی برای تهران هستیم که این عنوان ویژه (تهران خانواده) است، بر این اساس تهران در مدار خانواده حرکت می‌کند و خانواده نیز مسئولیت ساختن فضایی برای رشد و تعالی افراد و جامعه را ایفا می‌کند.

زاکانی با تاکید بر اینکه کاهش جمعیت و کاهش نرخ رشد در آینده خطرات جدی می‌تواند برای کشور ایجاد کند، گفت: نسل جوان به میان‌سالی و جمعیت میانسال به سمت کهنسالی حرکت می‌کند و اگر جایگزینی برای این افراد نباشد، جامعه از سالمندی رنج می‌برد، به همین جهت در صدد راه‌اندازی قرارگاهی در شهرداری با موضوع ارائه مشوق‌های لازم برای افزایش جمعیت راه‌اندازی هستیم.

کد خبر 576615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.