لزوم افزایش سرانه فضای سبز در مشکین‌شهر

شهردار مشکین شهر گفت: سرانه فضای سبز در مشکین‌شهر در حال حاضر ۶.۸ متر مربع است که تلاش می‌کنیم این سرانه با توسعه پارک‌ها و فضای سبز تا ۲۰ هکتار در محدوده پارک جنگلی و منطقه نوشین‌دره زمینه و بستر ارتقای فضای سبز را تا هشت متر مربع شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توسعه فضای سبز در سیمای شهر و ایجاد فضای سالم برای تفریحات شهروندان تأثیر دارد، شهرداری مشکین‌شهر در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

علی مسیب‌ زاده نیز در این خصوص، اظهار کرد: طرح جامع مشکین‌ شهر برای بازنگری و تکمیل مطالعات از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری به شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ارجاع شده که سعی کردیم در طرح جامع محدوده پارک جنگلی ۷۰ هکتاری و برخی مناطق حاشیه مشکین‌شهر را نیز به این منطقه اضافه کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با الحاق پارک جنگلی ۷۰ هکتاری سرانه فضای سبز در مشکین‌شهر ارتقا یافته و وضعیت مطلوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

شهردار مشکین‌شهر گفت: سرانه فضای سبز در مشکین‌شهر در حال حاضر ۶.۸ متر مربع است که تلاش می‌کنیم این سرانه با توسعه پارک‌ها و فضای سبز تا ۲۰ هکتار در محدوده پارک جنگلی و همچنین منطقه نوشین دره زمینه و بستر ارتقا فضای سبز را تا هشت متر مربع شاهد باشیم.

مسیب‌زاده افزود: شهرداری در ۲۰ هکتار افزایش محدوده فضای سبز پارک جنگلی درصدد کاشت ۶۰ هزار اصله درخت متنوع است تا فضای گردشگری و تفریحات سالم برای مردم منطقه و گردشگران فراهم آید.

وی با بیان اینکه اولویت برنامه عمرانی و آسفالت‌ریزی در محلات مختلف مشکین‌شهر در قالب بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: منتظر بهبود شرایط جوی هستیم تا عملیات آسفالت‌ریزی به صورت گسترده در سطح شهر و محلات مختلف آغاز شود.

شهردار مشکین‌شهر اضافه کرد: با هماهنگی و تعامل خوبی که با آب و فاضلاب داریم، امیدواریم بعد از اجرای طرح‌های توسعه فاضلاب شهری، عملیات جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی را به شکل مناسب انجام دهیم که این کار با همکاری پیمانکاران در برخی از مناطق شهر آغاز شده است.

وی تصریح کرد: امسال سعی کردیم تا مشکین‌شهر را به چهار ناحیه تقسیم‌بندی کرده تا بر اساس اولویت و با همراهی پیمانکاران عملیات جدول‌گذاری، آسفالت‌ریزی و عمران شهری را به سرانجام برسانیم تا از فرصت فصل کاری در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز استفاده شود.

کد خبر 576590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.