آمادگی برای تجهیز زیرساخت‌های تجاری ایران و عمان

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در دیدار با وزیر صنایع، بازرگانی و سرمایه‌گذاری عمان از آمادگی سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران برای تجهیز زیرساخت‌های تجاری بین دو کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، «علیرضا پیمان‌پاک» با اشاره به سفر یک هیئت تجاری از شرکت‌های توانمند ایرانی به کشور عمان و برگزاری نشست تجاری در اتاق بازرگانی مسقط، همچنین برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی دکوراسیون، روشنایی و لوازم خانه و خانه‌داری عمان، پیشنهاد داد کمیته مشترک توسعه روابط اقتصادی و تجاری به ریاست معاونان وزرای دو کشور تشکیل شود.

وی پیشنهاد این سازمان به‌عنوان دبیرخانه کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور در زمینه امضای نقشه راه همکاری تجاری بین ایران و عمان را مطرح کرد که هر دو موضوع، مورد استقبال وزیر صنایع، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری این کشور قرار گرفت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به موانع توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور، از مذاکرات برای رفع مشکلات مربوط به حمل‌ونقل و مسائل بانکی پیش روی وزارتخانه‌ها و نهادهای خصوصی دو کشور خبر داد.

پیمان‌پاک به موضوع تأسیس مرکز تجاری ایران در عمان و توافق اتاق مشترک بازرگانی دو کشور در این زمینه اشاره کرد و خواستار حمایت و پیگیری وزیر صنایع، بازرگانی و سرمایه‌گذاری سلطنت عمان به‌منظور تأسیس این مرکز شد.

در این جلسه وزیر صنایع، بازرگانی و سرمایه‌گذاری سلطنت عمان نیز با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عمان و دیدار با سلطان این کشور، این سفر را به‌عنوان یک فرصت مغتنم برشمرد و تاکید کرد؛ انجام این سفر می‌تواند در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بسیار مهم و مؤثر واقع شود.

وی ابراز امیدواری کرد در این سفر اسناد اقتصادی و تجاری که زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور هستند، به امضا برسد.

در آستانه سفر رئیس‌جمهوری ایران به عمان، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران هفته گذشته در رأس هیئتی بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی ازجمله مدیرکل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و علی نجفی‌خوشرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط قرار گرفت.

کد خبر 576574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.